اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:

مشکلی برای فرآوری محصولات کشاورزی در اردبیل نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: متناسب با ظرفیت تولید محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی در استان اردبیل موجود است و هیچ مشکلی در آینده از بابت فرآوری محصولات کشاورزی وجود نخواهد داشت.

مشکلی برای فرآوری محصولات کشاورزی در اردبیل نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در نشست با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید گوشت قرمز در این استان 43 هزار تن و گوشت سفید 32 هزار تن است که بیشتر از این ظرفیت صنایع تولیدی و واحدهای فرآوری شکل گرفته است.

وی از صدور مجوز برای احداث 18 واحد جدید کارخانجات تولیدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل داروهای گیاهی، سیب‌زمینی، بسته‌بندی عسل، تولید میوه‌جات به شکل خشک، حبوبات، انبارهای مکانیزه سیب‌زمینی، عرقیات و عصاره گیاهان است که مجوز لازم در این زمینه صادر شده است.

عبدایمانی از احداث بزرگترین سردخانه میوه با سرمایه‌گذاری 37 میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: ‌این پروژه با پیشرفت 40 درصد در حال اجراست و تا آخر سال با تدارک مواد خام به ظرفیت 700 هزار تن قابل تولید و فرآوری محصولات است.

این مسئول وجود 42 کارخانه فرآورده‌های لبنی را یادآور شد و اضافه کرد: این تعداد کارخانه دو برابر ظرفیت شیر خام تولیدی استان است اما عمده مشکل ما در این حوزه تعطیلی بسیاری از واحدها و مجموعه‌های فرآوری است که سبب شده شیر تولیدی از این استان به سایر استان‌ها به ویژه آذربایجان‌شرقی سرازیر شود.

وی با اظهار تأسف از تبدیل شدن کارخانه فرآوری لبنی سبلان به انبار قند و شکر در استان بیان کرد: افرادی که تلاش می‌کنند تا بسیاری از واقعیت‌ها را وارونه نشان دهند در برابر مردم پاسخگو باشند که چرا این کارخانه عظیم با ظرفیت 90 هزار تن به انبار قند و شکر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فعالیت 11 واحد ذرت خشک‌کنی بیش از ظرفیت تولید ذرت در استان را به همراه فعالیت پنج واحد برنج‌کوبی مناسب با ظرفیت تولیدی استان اردبیل را یادآور شد و گفت: ما در این استان پنج واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات فسادپذیر را شاهد هستیم به طوری که کارخانه‌های رب گوجه فرنگی ما با ظرفیت فرآوری 85 درصد تولید استان مشغول فعالیت هستند.

عبدایمانی وجود واحدهای تولیدی و صنایع بسته‌بندی عسل را به میزان دو برابر ظرفیت تولید استان اردبیل یادآور شد و افزود: ما در صنایع بسته‌بندی و فرآوری حبوبات به مرحله اشباع رسیدیم و همچنان بخش عظیمی از تسهیلات را در اختیار صاحبان واحدهای فرآوری تبدیلی و تکمیلی قرار می‌دهیم.

وی تولید 600 هزار تن گندم و 200 هزار تن جو را یادآور شد و تصریح کرد: ما برای 290 هزار تن گندم تولیدی ظرفیت انبار و سیلو داریم و صنعت، معدن و تجارت نیز مجوز راه‌اندازی انبار و سیلو به ظرفیت 310 هزار تن را صادر کرده که با این برنامه‌ریزی ما تا سقف 600 هزار تن گندم تولیدی استان ظرفیت نگهداری گندم در سیلوها و انبارها را داریم.

عبدایمانی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 750 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که بخشی از آنها به عنوان تازه‌خوری وارد بازار شده، بخشی در انبارها نگهداری شده و قسمتی نیز در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی وارد بازار مصرف می‌شود که برای این محصول نیز ما هم اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی 22 هزار تن سیب‌زمینی را در انبارهای مکانیزه داریم و 100 هزار تن ظرفیت جدید نیز مجوز احداث انبار فنی سرد و مکانیزه صادر شده است.

انتهای پیام/62006/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول