اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

صدور 2526 مجوز صادرات و واردات کالا در 6 ماه نخست 92

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی از صدور 1831 گواهینامه صادرات کالا از سوی این اداره کل در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صدور 2526 مجوز صادرات و واردات کالا در 6 ماه نخست 92

مسعود اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد اظهار داشت: مجوز صادرات کالا بدون انجام آزمون به تولیدکنندگانی که دارای پروانه کاربرد و علامت استاندارد هستند، تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به سیاست این اداره کل مبنی بر تسهیل امور مرتبط با صادرات، صادرکنندگان نمونه برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد پروانه و دارای علامت استاندارد بدون انجام آزمون مجاز به صادرات فرآورده‌های خود هستند.

اصغریان ادامه داد: هر سال از کالاهای صادراتی این گروه طی 2 مرحله به صورت تصادفی بازرسی و نمونه‌برداری صورت می‌گیرد که در صورت مغایرت نتایج با استانداردهای مربوطه، صادرکننده در سال آتی از تسهیلات مذکور بهره‌مند نخواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه صدور مجوزهای صادراتی و وارداتی کالا طی سال 6 ماهه نخست سال جاری بیان داشت:  تعداد 695 مجوز وارداتی در شش ماهه نخست سال جاری صادر شده که این رقم در مدت مشابه آن در سال گذشته یک هزار و 454 بوده است.

وی در ادامه در خصوص صدور گواهینامه صادراتی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری یک هزار و 831 مجوز صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 3 هزار و 314 بوده است.

انتهای پیام/2202/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول