اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

میزان ورود قاچاق کالا به کشور کمتر شده است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: میزان ورود قاچاق کالا به کشور در حال حاضر به دلیل تحریم‌های وارده کمتر شده است.

میزان ورود قاچاق کالا به کشور کمتر شده است

کیوان کاشفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: فلسفه وجودی طرح شبنم جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور بود.

وی تصریح کرد: این طرح به دو دلیل عمده بالا رفتن نرخ دلار در کشور و بروکراسی که جلوی پای واردکنندگان چه در بخش واردات مواد اولیه و چه در بخش مواد مصرفی ایجاد کرده بود باید راه حذف شدن را در پیش می‌گرفت.

کاشفی خاطرنشان کرد: در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و شروع فعالیت این دولت با بررسی‌های انجام شده طرح شبنم حذف شد و نهایتا در ماه گذشته به‌طور کامل انجام گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان ورود قاچاق کالا به کشور در حال حاضر به دلیل تحریم‌های وارده کمتر شده و رانت‌خواری‌هایی که در این زمینه ایجاد می‌شد، کاهش یافته است.

وی در خصوص قراردادهایی که برخی از شرکت‌های وارداتی در زمینه طرح شبنم با اتاق بازرگانی منعقد کرده‌اند، افزود: طی برگزاری جلسات انجام شده و در حال انجام، اتاق بازرگانی سعی دارد خسارت‌های وارد شده به این شرکت‌ها را جبران کند.

کاشفی بیان داشت: در زمینه حذف این طرح مقاومت‌هایی از سوی برخی شرکت‌ها مبنی بر شروع به‌کار کردن این طرح به‌ صورت دوباره انجام شده که در حال بررسی است.

انتهای پیام/2700/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول