اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد

انجام رایگان غربالگری دیابت برای 11 هزار نفر از روستانشینان جم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از انجام رایگان غربالگری دیابت برای 11 هزار نفر از روستانشینان جم خبر داد.

انجام رایگان غربالگری دیابت برای 11 هزار نفر از روستانشینان جم

احمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: شبکه بهداشت جم با تدابیر لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه اهتمام می‌ورزد و اقدامات پیشگیرانه متعددی انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع دیابت افزود: دیابت بیماری است که در آن بدن قادر به تولید یا استفاده مناسب از انسولین نیست و در نتیجه مقدار قند در خون بالا می‌رود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که درمان آن طول کشیده و درمان قطعی ندارد ولی با رعایت توصیه‌های بهداشتی و مصرف منظم دارو می‌توان بیماری را کنترل و از بروز عوارض آن جلوگیری کرد.

قاسمی تصریح کرد: دیابت در واقع بعد از نابینایی مادرزادی شایع‌ترین دلیل نابینایی در افراد بالغ و مهم‌ترین علت نارسایی مزمن کلیه در جهان است و همچنین دیابت بعد از تصادفات شایع‌ترین علت قطع پا در دنیا به شمار می‌رود.

وی در ارتباط با علائم تشخیص دیابت نیز گفت: پرخوری، پرنوشی، پر ادراری و در مراحل پیشرفته و طول کشیده، احساس خستگی مفرط و کاهش وزن و اغما از نشانه‌های این بیماری‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: این شبکه همزمان با سراسر کشور طرح غربالگری دیابت ویژه افراد بالای 30 سال روستایی و زنان باردار را تا سی‌ام بهمن امسال به اجرا درمی‌آورد.

قاسمی تاکید کرد: در شهرستان جم جمعیتی حدود 11 هزار نفر تحت پوشش غربالگری قرار دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم بیان داشت: این طرح به صورت کاملا رایگان در خانه‌های بهداشت شهرستان و با همکاری 45 نفر از پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام می‌گیرد.

قاسمی یادآور شد: سپس افراد در معرض خطر شناسایی و مواردی که نیاز به ارجاع به سطح بالاتر دارند برای انجام آزمایش قند خون به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع داده می‌شوند که انجام آزمایش قند خون نیز به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

وی ابراز داشت: دیابت بیماری مزمنی است که بسیار پر هزینه بوده، کنترل و مراقبت آن پیچیده است و در صورت عدم تشخیص و کنترل به هنگام، به بیماری ناتوان کننده‌ای تبدیل می‌شود.

قاسمی افزود: سالانه حدود چهار میلیون مرگ در اثر بیماری دیابت در جهان اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: در مناطق شهری میزان شیوع بیماری دیابت دو برابر روستاهاست که مربوط به سبک زندگی افراد است.

قاسمی خاطرنشان کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد شاخص‌های بهداشتی درمانی در جم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول