اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی پژوهشی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی مطرح کرد

کمبود اعتبار مشکل کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی

معاون آموزشی پژوهشی دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی گفت: کمبود اعتبار، نیروی انسانی و فضای کافی برای گسترش کتابخانه‎ها از جمله مشکلات کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان است.

کمبود اعتبار مشکل کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، محمدرضا نخعی‎پور صبح امروز در مراسم بازدید از کتابخانه‌های کانون مساجد بیرجند اظهار کرد: وجود کتاب در مساجد سبب جذب جوانان به این محیط‌های دینی و فرهنگی است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 360 کانون مساجد در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از این تعداد کانون 95 درصد دارای کتابخانه هستند.

عضویت 25 هزار نفر در کتابخانه‌های کانون مساجد خراسان جنوبی

معاون آموزشی پژوهشی دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: بیش‌ از 70 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون مساجد استان وجود دارد.

نخعی تصریح کرد: همچنین حدود 25 هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی به مشکلات اصلی کتابخانه‌های کانون مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: نخستین مشکل کتابخانه‌های کانون مساجد کمبود بودجه بوده و کمبود و نبود فضای کافی برای گسترش کتابخانه‌ها از دیگر مشکلات این کتابخانه‌ها است.

وجود بداخلاقی‌ها در حوزه‌های مختلف جامعه ناشی از دور شدن افراد از فضای مسجد است

معاون آموزشی پژوهشی دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: به سبب کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های کانون مساجد کتاب‌هایی که از تهران برای استفاده مردم به کتابخانه‌ها فرستاده می‌شود موضوع‌بندی و تفکیک موضوعی نمی‌شوند و این نیز یکی دیگر از مشکلات این کتابخانه‌ها است.

نخعی با بیان این‌که کانون‌ها باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، اضافه کرد: برخی از کتاب‌هایی که برای کتابخانه‌ها کانون فرستاده می‌شود مورد استفاده یک کانون قرار نگرفته و اگر این تعامل وجود داشته باشد مسئولان کتابخانه‌ها می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بداخلاقی‌‌هایی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جامعه صورت می‌گیرد ناشی از دور شدن از فضای مقدس به نام مسجد است، تصریح کرد: اگر کارکرد‌های مساجد پررنگ‌تر شود این مشکلات از بین می‌رود.

وجود 352 کتابدار در کانون مساجد خراسان جنوبی

معاون آموزشی پژوهشی دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: توسعه کتابخانه‌های ‌کانون مساجد یکی از راهکارهای رفع این بداخلاقی‌ها در جامعه است.

نخعی با بیان این‌که در حال حاضر 352 کتابدار در کتابخانه‌های کانون مساجد خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون 40 نفر از اعضای کانون مساجد این استان بیمه شده‌اند.

وی گفت: با توجه به این‌که از مسئولان فرهنگی استان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره اوقاف و امور خیریه استان، استانداری، امام جمعه بیرجند، رئیس حوزه هنری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به این مراسم دعوت شده بود به جز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دیگر مسئولان حضور نیافتند.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول