اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مساجد ضروری است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مساجد شهر و روستاها امری ضروری است.

راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مساجد ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در جمع کتابداران کتابخانه‌های عمومی گیلان با تسلیت ایام عاشورای حسینی و شهادت حجت‌الاسلام انصاری اظهار کرد: شهید انصاری مدت 10 سال مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بود.

وی افزود: شهید انصاری از دوستان قدیمی بنده بود و دو سه ماه پیش یکدیگر را ملاقات کرده بودیم.

*60 سال عالم طلبگی قربانی

امام جمعه رشت با بیان اینکه علم و دانش از راه زبان و قلم به مردم منتقل می‌شود، گفت: زبان در همه جا در اختیار انسان نیست و شرایط خاص می‌خواهد اما قلم حتی در خواب نیز می‌تواند رفیق آدمی باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی فقر و نداری و نشناختن، کتاب نمی‌تواند در اختیار انسان قرار گیرد، افزود: بنده 80 سال دارم و از 13 سالگی طلبه شدم و بیش از 60 سال در این عالم طلبگی هستم و بالغ بر 60 کتاب عرضه کردم.

قربانی با ذکر خاطراتی از دوران فقر مالی خود، تصریح کرد: گاهی فقر مالی مانع از دستیابی بنده به کتاب مورد علاقه‌ام می‌شد و برای خواندن کتاب «شفا» ابن سینا شبها به فیضیه می‌رفتم و از کتاب استفاده می‌کردم.

*کتابخانه‌ میلیاردی که وقف حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت می‌شود/ضرورت احداث کتابخانه در مساجد

وی به وجود کتابخانه خود اشاره کرد و یادآور شد: اکنون کتابخانه‌ای دارم که بیش از یک‌میلیارد تومان ارزش ریالی آن است و آن را وقف کتابخانه حوزه امیرالمومنین (ع) رشت کردم.

امام جمعه رشت ادامه داد: تمام دست‌نوشته‌های خود را وقف کتابخانه حوزه امیرالمومنین (ع) رشت کردم تا برای سرمایه‌ای برای آیندگان باشد.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مساجد شهر و روستاها را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وجود کتابخانه‌ها در جوار مساجد کمک می‌کند تا مردم به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

قربانی با اشاره به اینکه کتابدارها می‌توانند کتاب را برای مردم فراهم کنند، افزود: هدیه و تهیه کتاب و ایجاد کتابخانه در کانون‌های مساجد به مطالعه جوانان کمک می‌کند.

*اطلاعات اینترنت قابل اعتماد نیست

وی اینترنت و اطلاعات آن را قابل اعتماد ندانست و خاطرنشان کرد: اینگونه سایت‌ها که به یکدیگر بد و بیراه می‌گویند قابل اعتماد نیستند اما کتاب‌ها شناسنامه دارند و آن را می‌شناسند.

امام جمعه رشت از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواست تا کتاب‌های بی‌ارزش را خریداری نکند و آنها را هدیه ندهد.

وی متذکر شد: ارشاد کتابی بیاورد که مورد نیاز مردم باشد و افرادی هستند که کتاب‌های خوب را در اختیار نسل جوان جامعه ما بگذارند که هدایت شوند.

*درخواست امام جمعه رشت برای اهدای کتاب مکارم شیرازی به مساجد

قربانی خواستار توزیع کتاب «عاشورا، انگیزه‌ها و حوادث آن» نوشته ناصر مکارم شیرازی به کتابخانه‌های مساجد شد و خطاب به حاضران تصریح کرد: مفهوم این کتاب درباره عاشورا قابل فهم است و این کتاب را تهیه کرده و به مساجد هدیه دهید.

وی شرکت برخی افراد در عزاداری‌های حسینی را ناهنجار خواند.

ا‌نتهای پیام/2300/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول