اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای جذب توریست و اشتغال‌زایی صورت گرفت

صدور مجوز 4 رشته هنری و گردشگری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهری نوش‌آباد

مفاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی جذب توریست بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و شورای شهر نوش‌آباد به عنوان پایلوت کشوری با صدور مجوز آموزش چهار رشته در این شهر عملیاتی شد.

صدور مجوز 4 رشته هنری و گردشگری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهری نوش‌آباد

مهران فرزین در حاشیه نشست با شورای شهر نوش‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با صدور این مجوز چهار رشته عکاسی دیجیتال، راهنمای عمومی گردشگری، سفال‌گری و مدیر دفاتر خدمات گردشگری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهری نوش‌آباد برای علاقه‌مندان به این رشته‌ها، آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره پیشینه تاریخی و باستانی 7 هزار ساله نوش‌آباد به‌ویژه میراث معنوی مذهبی این شهر افزود: برای عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه همکاری علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه گردشگری نوش آباد شکوفایی اقتصادی این شهر نیز در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است محقق می‌شود.

به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه حال و رضایت گردشگران داخلی و خارجی که برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و مذهبی آن به ویژه شهر زیرزمینی«اویی» و مشاهده آیین‌های عاشورایی روزهای هشتم تا دوازدهم محرم در این شهر سفر می‌کنند ضروری و مورد نیاز بود.

دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور، آموزش را گزینه لازم در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب توریست دانست و گفت: از آنجا که متولی امر آموزش و کسب مهارت عملی این چهار رشته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان مرکز واجد شرایط دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی است تاییدیه یا گواهینامه در پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

فرزین خاطرنشان کرد: اعطای پروانه مهارت برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی یکی دیگر از محاسن این تفاهم‌نامه است که آنها می‌توانند با کسب این پروانه، بودجه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی را نیز دریافت کنند.

وی اقتصاد و اشتغال پایدار را در گرو آموزش دانست و گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه آموزشی مربوط به بخش مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای، خدمات صنفی در حوزه گردشگری مشاغل مناسب با این حوزه ایجاد می‌شود و تحول عظیمی در اقتصاد و شکوفایی اشتغالزایی این منطقه رخ می‌دهد.

به گفته وی، عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه همکاری با مساعدت و حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و  پیگیری‌های اعضای شورای شهر و انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد محقق شد.

دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور در پایان مطالبات مردم نوش‌آباد در پیگیری بخش شدن این شهر و مشکلات مربوط به احداث واحدهای مسکونی مهر را یادآور شد و عنوان کرد: این دو خواسته مردمی شهر نوش‌آباد در حال پیگیری است.

نشست اعضای شورای شهر نوش‌آباد با حضور اعضای این شورا با مهران فرزین دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور، محمدرضا فرزین، رئیس سابق صندوق توسعه ملی و سردار ابراهیم راحمی مشاور وزیر نیرو و فرمانده بسیج این وزارتخانه در محل شورای شهر نوش‌آباد برگزار شد. 

انتهای پیام/2406/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول