اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با هفته کتاب

5 کتابخانه عمومی در سمنان بهره‏برداری شد

فرماندار شهرستان سمنان از افتتاح و بهره‎برداری پنج کتابخانه عمومی با حضور منصور واعظی، دبیرکل نهاد امور کتابخانه‎های عمومی کشور در شهرستان سمنان خبر داد.

5 کتابخانه عمومی در سمنان بهره‏برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، حسن سعدالدین از افتتاح و بهره‎برداری کتابخانه شهید دریادار محمدابراهیم همتی، کتابخانه شهید محمدعلی شاهمرادی، کتابخانه شهید علی سلیمانی، کتابخانه بزرگ مهدیه سمنان و کتابخانه پدافند هوایی سمنان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‎خوانی خبر داد.

رئیس انجمن امور کتابخانه‎های عمومی شهرستان سمنان از کتابخانه مرکزی و کتابخانه شبانه‎روزی امام خمینی (ره) سمنان بازدید کرد.

در این بازدید که امیرعلی عموزاده مدیرکل امور کتابخانه‎های استان سمنان نیز حضور داشت، فرماندار شهرستان سمنان گفت: در سال گذشته کتابخانه‎های قدیمی شهر سمنان از سوی اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان سمنان بهسازی، مناسب‎سازی و تجهیز شده و تغییراتی مناسب بر اساس نیازهای کاربران در آن ایجاد شده است.

وی با اشاره به حضور 37 هزار دانشجو در شهرستان سمنان که 70 درصد آنها غیربومی هستند، گفت: این تعداد دانشجو نیاز به فضای مناسب کتابخانه‎ای برای پر کردن اوقات فراغت و اجرای برنامه‎های فرهنگی دارند.

سعدالدین تعداد دانش‎آموزان شهرستان سمنان را 31 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: سمنان بالاترین جمعیت دانش‎آموزی شهرستان‎های استان سمنان را داراست که پاسخ‎گویی به نیازهای فرهنگی و مطالعاتی این تعداد محصل، احتیاج به احداث کتابخانه‎های جدید و سامان‎دهی مناسب آنها دارد.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر لزوم بالابردن فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی و همگانی کردن مطالعه در بین شهروندان گفت: با وجود اینترنت و فضاهای مجازی و نرم‎افزارهای مختلف، کتاب همچنان در عرصه فرهنگی و اطلاع‎رسانی جایگاه مهم خود را دارد.

وی اظهار داشت: کمیته مطالعه مفید و پیگیری تجهیز کتابخانه‎ها زیرمجموعه انجمن کتابخانه‎های شهرستان سمنان فعالیت می‎‎کند و با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری، بر اساس شناسایی نیازمندی‎های شهرستان، تصمیم‎گیری‎های مناسبی داشته است.

مدیرکل امور کتابخانه‎های عمومی استان سمنان نیز در این بازدید گفت: سمنان، پس از استان یزد، دومین استانی است که بیشترین فضای کتابخانه‎ای در کشور را داراست.

عموزاده افزود: در استان سمنان به ازای هر 100 نفر 4/6 مترمربع فضای کتابخانه‎ای وجود دارد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون فضای کتابخانه‎های عمومی در استان سمنان با 52 درصد رشد، به 31 هزار مترمربع رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کتاب کتابخانه‎ها در کشور به ازای هر نفر کمتر از یک کتاب است که در استان سمنان به ازای هر نفر 1/5 تعداد کتاب وجود دارد.

عموزاده ادامه داد: این در حالی است که تعداد زیادی کتاب در کتابخانه مرکزی سمنان در نوبت ثبت و ورود به مخزن قرار دارد و روزانه تنها امکان ورود تعداد 500 کتاب به مخزن وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات کتابخانه‎ها در شهرستان سمنان، افزود: خیرآباد تنها روستای پرجمعیت این شهرستان است که هنوز فاقد کتابخانه است.

فرماندار شهرستان سمنان ضمن موافقت در خصوص واگذاری زمین جهت احداث کتابخانه روستای خیرآباد با همکاری بخشداری و شورای روستا گفت: در این خصوص رایزنی با خیران در ساخت کتابخانه با همکاری امور کتابخانه‎ها نیز صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول