اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد

افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه با حضور 400 ناشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امسال نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه از ششم آذرماه سال‌جاری میزبان 400 ناشر از سراسر کشور خواهد بود.

افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه با حضور 400 ناشر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهمین نمایشگاه کتاب در استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه از ششم آذرماه سال‌جاری میزبان ناشرانی از سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 600 نفر ناشر ثبت‌نام کرده بودند، اما ظرفیت نمایشگاه فقط توانست 400 ناشر را در خود جای دهد.

رحیمی‌زنگنه از اجرای برنامه‌های مختلفی توسط سازمان‌های دیگر از جمله اداره کل میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه از 20 استاد مطرح دعوت شده تا در مراسم نقد کتاب حضور داشته و هر روز یک کتاب از مولفان کرمانشاهی را مورد نقد و بررسی قرار بدهند.

این مسئول به برگزاری نمایش‌های خیابانی و تئاتر توسط هنرمندان کرمانشاهی اشاره کرد و بیان داشت: مراسم تعزیه‌خوانی نیز توسط مداحان در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

رحیمی‌زنگنه خاطرنشان کرد: به ‌دلیل استقبال بیش از حد مردم فرهیخته کرمانشاه از نمایشگاه‌های کتاب در سال‌های گذشته، ناشران زیادی رغبت خود را برای حضور در کرمانشاه اعلام کردند و استان کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه سوم را در برگزاری نمایشگاه کتاب به‌خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تخفیف 40 درصدی خرید کتاب خبر داد و افزود: 20 درصد از این تخفیف برعهده ارشاد اسلامی و 20 درصد دیگر از طرف ناشر تخفیف داده خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال در برگزاری نمایشگاه کتاب در استان کمیته‌ای با عنوان کمیته نظارت و بازرسی تشکیل شده که بر تمام جوانب امر نظارت حساب شده‌ای وجود خواهد داشت.

رحیمی‌زنگنه تاکید کرد: سال گذشته نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه بیش از 10 میلیارد تومان فروش کتاب داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال با واگذاری 500 میلیون تومان بن کتاب همچون سال گذشته شاهد فروش خوبی باشیم.

انتهای پیام/2700/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول