اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام:

افزایش قیمت کود شیمیایی از مشکلات کشاورزی در چرام است

رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: افزایش قیمت کود شیمیایی از مشکلات کشاورزی در چرام است.

افزایش قیمت کود شیمیایی از مشکلات کشاورزی در چرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز جلسه شورای کشاورزی شهرستان چرام با حضور فرماندار، رئیس اداره کشاورزی و جمعی از کارکنان این ادارات در فرمانداری چرام برگزار شد.

سید خدارحم معتمدی با اشاره به اینکه شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی است، خواستار توجه و پیگیری بیشتر مشکلات این بخش شد.

رئیس جهاد کشاورزی چرام از مشکلات موجود در بخش کشاورزی به افزایش قیمت کود شیمیایی اشاره کرد که در سال‌های اخیر جهت حمل کودهای شیمیایی هم در سطح سرفاریاب و هم در سطح چرام به مشکلات عمده‌ای برخورد شده است.

وی افزود: به دلیل افزایش یک‌باره قیمت کود شیمیایی و با وجود سهمیه اندکی که وجود داشت، حامل‌های کود شیمیایی امکان تهیه نقدینگی و حمل کود شیمیایی را نداشتند که از مهم‌ترین مشکلات ما در سال گذشته بود‌، ضمن اینکه میزان کم سهمیه هم از دیگر مشکلات ما بود که امکان حمل همین میزان کم هم وجود نداشت.

معتمدی با اشاره به این نکته که از 25 هزار تن سهمیه یک‌سال کود شیمیایی در سطح استان فقط 3 هزار و 700 تن سهمیه شهرستان چرام است، گفت: مهم‌ترین مشکل ما در بحث کود شیمیایی کمبود کود سوپر فسفات و فسفات به طور کلی بوده است که آزمایشات ما نشان می‌دهد میزان نیاز زمین‌های کشاورزی چرام به کود فسفات خیلی کم است و در بعضی از جاها اصلا نیازی به کود فسفات وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین سیاست ما در جهاد کشاورزی این است که بذور سنتی که تولید و میزان محصول کمی دارند را از چرخه کشت حذف کنیم زیرا 30 تا 40 درصد میزان تولید محصولات کشاورزی به نوع بذر وابسته است.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول