اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی وعده داد

تبریزی‌ها دهه فجر سوار مترو می‌شوند/ تعصب خاصی به این پروژه دارم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از راه‌اندازی آزمایشی فاز اول خط یک، طبق قولی که مسئولان داده‌اند، مردم می‌توانند از دهه فجر امسال در حدفاصل ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه شهریار از مترو استفاده کنند.

تبریزی‌ها دهه فجر سوار مترو می‌شوند/ تعصب خاصی به این پروژه دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراحل کار مترو به خبرنگاران اظهار کرد: پروژه متروی تبریز توسط پیمانکاران فوق‌العاده قوی و دستگاه‌های پیشرفته در حال اجراست و هیچ مانعی برای این پروژه نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه آنچه تا امروز مترو را با مشکل مواجه کرده تامین منابع مالی است، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه فوق‌العاده بالاست و طبیعی است که اگر منابع مالی تامین شود هیچ اشکالی در روند کار وجود نخواهد داشت.

جبارزاده با اشاره به اینکه اعتبارات مترو از دو بخش اعتبارات دولتی و شهرداری تامین می‌شود، گفت: شهردار تبریز با تمام قدرت آماده حمایت و تامین منابع مالی است و بنده هم از طریق دولت، تامین اعتبارات مورد نیاز را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: پیشنهادهای کافی به دولت داده شده و امیدواریم با کمک مجلس رقم قابل توجهی از اعتبارات ملی در سال آینده به این پروژه اختصاص یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه در خصوص زمان بهره‌برداری از فاز اول متروی تبریز خاطر نشان کرد: واگن‌های مورد نیاز این فاز اکنون در گمرک است و تلاش می‌کنیم در فاصله کوتاهی به تبریز انتقال یابد.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی آزمایشی فاز اول خط یک، طبق قولی که مسئولان داده‌اند، مردم می‌توانند از دهه فجر امسال در حدفاصل ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه شهریار از مترو استفاده کنند.

جبارزاده در مورد اجرای فازهای بعدی خط یک مترو گفت: امیدوارم حفاری خط یک تا پایان تابستان 93 تمام شود و بعد از ریل‌گذاری و تامین امکانات اولیه، مرحله به مرحله شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی افزود: طبیعتاً بقیه مراحل این پروژه بزرگ، امکانات و حمایت بیشتری احتیاج دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه قطار شهری تبریز گفت: تمام همت و توان ما کمک به این پروژه و تامین منابع مالی آن است و امیدوارم مسئولان مترو هم از امروز با انگیزه بالاتر و توان بیشتر فعالیت کنند تا شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مترو از جمله پروژه‌هایی است که بنده در جریان تصویب آن در مجلس پیگیر موضوع بودم و بنابراین تعصب خاصی به این پروژه دارم.

استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه شهردار تبریز، مدیرعامل سازمان قطار شهری و تعدادی از مسئولان و خبرنگاران رسانه‌های استان از مراحل مختلف پروژه مترو بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با پیمانکاران و مسئولان پروژه، در جریان روند پیشرفت اجرایی آن قرار گرفت.

مسیر ایستگاه شهریار تا ایستگاه ائل‌گلی، پایانه ائل‌گلی و ایستگاه‌های در حال احداث آبرسان و محققی محل‌هایی بودند که مورد بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی قرار گرفتند.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول