اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

افزودن 32 دستگاه دیالیز برای خدمت به بیماران گلستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در هشت ماه گذشته 32 دستگاه دیالیز برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی به چرخه خدمات درمانی استان اضافه شده است.

افزودن 32 دستگاه دیالیز برای خدمت به بیماران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان در بحث سلامت از نظر بسترسازی از محروم‎ترین و مغفول‎ترین استان‎های کشور است.

وی ادامه داد: در بحث تخت‎های بیمارستانی 10 درصد افزایش از سمت دولت مطرح شده است و این موضوع باعث شد تا دولت در مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر و بندرگز پروژه‎های ساخت بیمارستان و افزایش تخت‎های بیمارستانی را در دستور کار خود قرار دهد.

ریاحی اضافه کرد: پروژه بیمارستانی یک‌هزار تخت‎خوابی در گرگان و یک بیمارستان 800 تخت‎خوابی نمونه‎ای از این اقدامات است.

وی تاکید کرد: اما آیا این ظرفیت‎ها و بسترها خلق شده است؟ متاسفانه خیر و آیا شش ماه یا یکسال بعد می‎تواند این اقدامات و فعالیت‎ها مشکلات مردم را برطرف کند؟ لزوما خیر.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: در کنار تمام بسترهایی که در حال انجام است در حال حاضر تنها یک پروژه را در چند هفته آینده با تمام ممانعت‎های مالی، اعتباری، قانونی و کشوری می‎توانیم مورد بهره‎برداری قرار دهیم و باقی پروژه‎ها همانند بسیاری از طرح‎ها در حوزه‎های دیگر با مشکل مواجه شده است.

ریاحی گفت: دغدغه اصلی و آسیب اصلی ما از ابتدای سال موضوع درمان بوده و مهم‎ترین همتی که در هشت ماه گذشته انجام شد توجه به اورژانس بیمارستان‎ها بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اورژانس بیمارستان پنج آذر در ذهن مردم اورژانس شلوغ و ناامن بود اتفاقی که ما پیگیری کردیم این بود که از ظرفیت‎های موجود در استان و شهر گرگان این موضوع را سامان ببخشیم.

ریاحی بیان کرد: پس از گذشت 14 ماه از راه‎اندازی بیمارستان صیاد شیرازی تقریبا اورژانس صیاد بسیار خلوت و بیمارستان پنج آذر با ظرفیت حدود 28 تخت، متوسط میزان مراجعه 50 بیمار بستری را داشت.

وی ادامه داد: اما به عنوان اولویت اول، جانمایی جدید اورژانس پنج آذر در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر وضعیت اورژانس این بیمارستان بهبود یافته و از طرف دیگر 50 تخت به چرخه خدمت اضافه شده است.

بیمارستان 96 تخت‎خوابی گنبدکاووس افتتاح می‎شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: اقدام بعدی برای حل این مشکل حرکت برای بازسازی بیمارستان دزیانی و استفاده از ظرفیت 100 تخت بیمارستان تامین اجتماعی گرگان بوده است.

ریاحی افزود: در سطح گنبدکاووس هم در این خصوص اقداماتی انجام شد و در چند هفته آینده شاهد بهره‎برداری از بیمارستان 96 تخت‎خوابی با نام پیامبر اعظم(ص) خواهیم بود که فاز اول این بیمارستان هفته‎های آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص اورژانس شهرستان‎های دیگر نیز در کلاله اورژانس ساخته شده و در حال تجهیز است که وارد چرخه خدمات‎دهی خواهد شد.

ریاحی بیان کرد: اولویت اول تزریق نیرو در استان گلستان شهرهای محروم و کوچک بود که برای اولین‎ بار شهرهای خان‎ببین، آزادشهر، گالیکش و گمیشان حضور متخصصان را تجربه خواهند کرد.

روند ساخت بیمارستان سوانح  سوختگی در گرگان متوقف است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: حرکت بعدی ما حرکت به سمت خدمات مقیم مانند جراح مقیم، طب اورژانس مقیم، متخصص بیهوشی مقیم و در آینده نزدیک متخصص زنان به صورت مقیم در گنبدکاووس خواهد بود تا مشکلات مردم را پوشش دهند.

ریاحی تاکید کرد: فاز اول بهسازی فضای بیمارستان پنج آذر انجام شده و موضوع سوانح و سوختگی نیز در این بیمارستان پیگیری خواهد شد که در حال حاضر روند ساخت آن به دلیل نبود اعتبار لازم متوقف است و با تزریق اعتبار به طور قطع روند ساخت آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ساختمان داخلی و گوش و حلق و بینی قدیم کاملا بهسازی شده و یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه بودیم بیماران سرطانی بودند که در ساختمان جدید 20 تخت برای بستری بیماران سرطانی اضافه شده است.

ریاحی ادامه داد: مورد بعدی و مشکل مردم موضوع دیالیز بود که در حال حاضر در هشت ماه گذشته بیش از 32 دستگاه دیالیز به چرخه خدمات استان اضافه شد که حداقل شرایط را برای بیماران دیالیزی فراهم کرده و در حال حرکت به سمت شرایط مطلوب و استاندارد هستیم.

وی تاکید کرد: در هشت ماه گذشته دو دستگاه «سی‌تی‌» اسکن خریداری و در روزهای آینده راه‎اندازی خواهد شد و در چند ماه آینده شاهد استقرار یک دستگاه ام آر آی در مرکز دولتی مرکز استان خواهیم بود.

ریاحی ابراز داشت: در حوزه نرم‎افزاری نیز راه‎اندازی pacss و سامانه 1490 یکی از کارهای مهم انجام شده است که سیستم pacss کمک می‎کند تا رادیولوژی و عکس‎برداری بیمار دیگر نیازی به فیلم رادیولوژی و یا سی‎دی نداشته باشد و پزشک می‎تواند به صورت غیرحضوری به اطلاعاتی که از بیمار می‎خواهد دسترسی پیدا کند.

وی در پایان عنوان کرد: سامانه 1490 نیز سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات، راهنمایی برای تهیه دارو و ارائه خدمات بسیار متنوع دیگری است که به شهروندان خدمات‎رسانی‎ می‎کند.

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول