اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کردستان:

31 هزار کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عضویت دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان گفت:‌ 31 هزار نفر از جمعیت 98 هزاری مشمولین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان بیمه هستند.

31 هزار کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عضویت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی زارعی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان در سنندج  اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان با گذشت بیش از 60 سال محرومیت این قشر از مزایای بیمه‌های اجتماعی در راستای اجرای اصل 29 قانون از سال 84 تشکیل و کار خود را در استان‌های مختلف کشور آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این صندوق با 4 سال تاخیر در سال 88 همزمان با سفر مقام معظم رهبری به کردستان در این استان نیز تشکیل شد.

به گفته وی، صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در حال حاضر 31 هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان معادل 31 درصد از کل جمعیت روستایی و عشایری کردستان را زیرپوشش قرار داده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 228 خانوار متوفی و 18 خانوار مشمول مستمری از کار افتاده از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

زارعی از بهره‌گیری توان دهیاران در راستای توسعه بیش از پیش بیمه‌های روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: این صندوق در حال حاضر با داشتن 31 کارگزاری در کردستان توانسته با حداقل هزینه‌ها در راستای انجام وظایف خود به درستی عمل کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه سما در استان نیز ظرفیت بسیار خوبی را برای ارتقاء و گسترش این بیمه در سطح استان فراهم کرد.

به گفته وی، روستاییان با مراجعه به سایت سامانه متمرکز الکترونیکی حق بیمه را وارد و پس از استفاده از نام کاربری و کلمه عبور که نمایندگی آن را در اختیار روستاییان و عشایر قرار می‌دهند، از امکانات سامانه استفاده می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان خاطرنشان کرد: این سامانه امکان دسترسی آسان را برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمه‌شدگان روستایی و عشایری فراهم کرده است.

زارعی از آمادگی دهیاری‌ها برای ثبت‌نام روستاییان در این صندوق خبر داد و گفت: روستاییان با مراجعه به کارگزاری‌ها و ثبت‌نام می‌توانند از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی استفاده کنند.

به گفته وی، تمام مردان روستایی که بین 18 تا 55 سال و زنان روستایی که 18 تا 50 سال دارند می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عضو و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، رفع نگرانی روستاییان نسبت به آینده، تقویت رابطه سرپرست و افراد خانواده و حفظ کرامت و منزلت روستاییان از مهم‌ترین تاثیرات اجرای این طرح است.

انتهای پیام/79002/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول