اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ خبر داد

وجود 20 هزار تعاونی مسکن در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 20 هزار تعاونی مسکن در کشور فعال است.

وجود 20 هزار تعاونی مسکن در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامحسین حسینی‌نیا ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه 1100 واحدی بهاران سنندج در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: تنها 9 درصد از 20 هزار تعاونی مسکن مشکل‌دار است که سعی داریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر 192 هزار تعاونی ثبت شده در سطح کشور وجود دارد که 87 هزار از این تعداد فعال و 24 هزار تعاونی نیز در حال احداث است.

وی در ادامه در مورد روند اجرای پروژه‌های مسکن کردستان نیز اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که از پروژه‌های مسکن داشتیم، خوشبختانه شرایط ساخت و ساز مسکن مهر در استان مطلوب است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ تصریح کرد: واحدهای افتتاح شده تمام امکانات زیرساختی و شرایط مطلوب را داشتند و این نشان از تلاش تمام دست‌اندرکاران و فعالین این حوزه است.

حسینی‌نیا در مورد کارگاه آموزشی پرورش قارچ نیز اظهار کرد: اجرای چنین طرح‌هایی در استان‌ کردستان با توجه به توانمندی‌های آن در بحث نیروی انسانی و منابع کشاورزی بستر را برای ایجاد اشتغال‌های پایدار فراهم می‌سازد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ خبر داد افزود: باید با اجرای چنین طرح‌هایی در قالب تعاونی‌ها بستر اشتغال را ایجاد کنیم و با اشتغال‌ ایجاد شده زمینه رفاه اجتماعی را فراهم آوریم.

حسینی‌نیا با بیان اینکه ایجاد اشتغال‌های مولد و زودبازده از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: سعی داریم با یکپارچگی و ایجاد هماهنگی در بین ادارات تابعه این وزارتخانه یک مدل برای آموزش، تولید و بازاریابی اجرا کنیم.

وی در خصوص مدل آموزش، تولید، بازاریابی و فروش اظهار کرد: با طراحی و اجرای این مدل آموزش‌های تولیدمحور با توجه به ظرفیت و بسترهای هر منطقه‌ به اقشار مختلف ارائه و اشتغال‌های پایدار ایجاد می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد تعاونی‌های منسجم و ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها از مهم‌ترین عوامل رفع مشکلات جامعه است.

حسینی‌نیا از استان کردستان نیز به عنوان استانی مستعد به ویژه در بحث کشاورزی، صادرات و نیروی انسانی نام برد و گفت: استان‌های مرزی دارای ظرفیت‌ خوبی در زمینه صادرات هستند که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کردستان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و وجود نیروهای مستعد و توانمند می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه تعاون تبدیل شود.

انتهای پیام/79002/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول