اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باغین:

توافق هسته‌ای ثمره 10 سال مقاومت ملت ایران است

امام جمعه باغین گفت: توافق هسته‌ای ثمره 10 سال مقاومت ملت ایران در برابر ابرقدرت‌های دنیا و به رسمیت شناختن ایران به‌ عنوان یک کشور هسته‌ای است.

توافق هسته‌ای ثمره 10 سال مقاومت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از باغین، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: بنا به فرمایش ایشان مردم باید تقوای الهی را پیشه کنند و بر این باور باشند که به سوی خداوند بر می‌گردند.

وی از منظر حضرت علی (ع) ویژگی‌های یک دوست خوب را سه عامل عنوان کرد و گفت‌: دوست خوب در رنج و گرفتاری به کمک انسان می‌آید، پشت سر دوستش آبروی او را حفظ می‌کند و پس از مرگش به یاد او است و برایش طلب مغفرت می‌کند.

امام جمعه باغین با توصیه به جوانان که در انتخاب دوست خوب آگاهانه عمل کنند، تصریح کرد: بهترین دوست کسی است که عیب آدمی را به او گوشزد کند و او را در پی برطرف کردن عیوب یاری دهد.

این مسئول ابراز داشت: امام سجاد (ع) پیام‌آور دشت کربلا و احیا‌گر نهضت عاشورا بودند‌ با ارائه خطبه‌ها بعد از واقعه عاشورا یزید و یزیدیان را رسوا کردند و‌ نقش به سزایی در اشاعه ارزش‌ها و پیام عاشورا به جوامع اسلامی داشتند.

خطیب نماز جمعه باغین با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی را کاری نظارتی عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس که عهده‌دار نمایندگی مردم هستند بر روند اجرایی دستگاه‌های دولتی باید نظارت داشته باشند و با شناخت مشکلات و معضلات جامعه و با وضع قوانین درصدد بر طرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

وی به روز جهانی معلولان اشاره کرد و ابراز داشت: معلولان نیز ‌مانند دیگران حق استفاده از تمام‌ ظرفیت‌های رفاهی‌، اجتماعی، اشتغال، مسکن و آموزش و پرورش را دارند و مسئولان باید در رفع مشکلات معلولان گام‌های مؤثری بردارند که احترام‌، کمک و خدمت به معلولان وظیفه تمام مسئولان است.

محی‌الدینی در مورد پیروزی ایران در توافق هسته‌ای با گروه 5+1 متذکر شد: این توافق ثمره 10 سال مقاومت ملت ایران در برابر ابر قدرت‌های دنیا بود و به رسمیت شناختن ایران به‌ عنوان یک کشور هسته‌ای یک پیروزی برای مردم ایران است.

این مسئول اذعان داشت: در حال حاضر ایران جزو 11 کشور برخوردار از فناوری هسته‌ی در دنیا است که مدیون تدابیر مقام معظم رهبری‌، تلاش‌های دولت‌مردان و خون شهدای هسته‌ای هستیم.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول