اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز:

ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مهاجرپذیر است

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مهاجرپذیر است.

ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مهاجرپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، نمایندگان بخش بشردوستانه کمیسیون اتحادیه اروپا (اکو) و رئیس کشوری سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران(NRC)  بعد از ظهر امروز با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز به منظور بررسی مسائل اتباع افغانستانی پای میز مذاکره نشستند.

در این نشست که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، نمایندگان بخش بشردوستانه کمیسیون اتحادیه اروپا (اکو) و رئیس کشوری سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران(NRC)، همچنین نمایندگان اعزامی از سوی بخش بشردوستانه کمیسیون اتحادیه اروپا (ECHO)حضور داشتند.

این مذاکره به دنبال اجرای طرح ارتقای بهداشت، سلامت و سطح سواد اتباع خارجی و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت اتباع خارجی در استان البرز و همچنین به منظور بررسی پیرامون مسائل و نیازهای اتباع افغانستانی در خصوص وضعیت امرار معاش، سرپناه و محل اسکان تغذیه و بهداشت پناهندگان افغانستانی صورت گرفت.

بهزاد جعفری سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در این مذاکره ضمن ابراز خرسندی از کمک‌های انسان‌دوستانه گروه‌های مذکور و نمایندگان آن سازمان‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 30 سال گذشته از بزرگترین کشورهای پناهنده‌پذیر در دنیا به شمار می‌رود و این خود نشانگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص چگونگی روابط فی‌مابین به منظور تسهیل و تسریع پیرامون حل مسائل مذکور نیز اظهار داشت: خدمات و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تکریم و خدمت به جامعه اتباع خارجی است و در بحث بهداشت و درمان، آموزش و خدمات رفاهی اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

جعفری در ادامه افزود: با توجه به حضور گسترده اتباع خارجی در کشور، انتظاری که ما از نهادها و مجامع بین‌المللی داریم این است که با تعامل سازنده و مشارکت خود در امر توسعه خدمات آموزشی و بهداشتی و توسعه پروژه‌های عمرانی، جهت آسایش و رفاه عمومی و ارائه هرچه بهتر خدمات شهروندی به اتباع خارجی، ما را یاری کنند.

در ادامه این جلسه روبرتو ویلاسکستو رئیس کشوری سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران(NRC)، فعالیت‌های سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این سازمان در 5 حوزه تخصصی از جمله ارائه مشاوره و کمک‌های حقوقی به پناهندگان، سرپناه، بهداشت، آموزش و امنیت غذایی با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، فعالیت می‌کند.

در ادامه رئیس کشوری سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران نیز در خصوص فعالیت‌های بشردوستانه سازمان مذکور، گفت: یکی از فعالیت‌های بشردوستانه سازمان مذکور در استان البرز، یاری رسانی به خانواده‌های پناهنده آسیب‌پذیر ساکن استان است که پس از شناسایی اولیه خانواده‌های آسیب‌پذیر اتباع خارجی که با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز انجام گرفت، جهت خرید اقلام خوراکی و غیر خوراکی ضروری، تعداد 177 فقره کارت اعتباری بین سرپرستان خانوارهای آسیب‌پذیر اتباع خارجی استان توزیع شده است.

خانم گایل نیزری مسئول میز افغانستان و ایران در بخش بشردوستانه کمیسیون اتحادیه اروپا (اکو) نیز در خصوص اهداف آن سازمان بیان داشت: اکو بازرسی و بازبینی NGOS و سازمان‌هایی که فعالیت‌های انسان‌دوستانه در موارد مذکور انجام می‌دهند را برعهده داشته و در این زمینه آن سازمان‌ها را حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول