اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان مطرح کرد

بیکاری جوانان مهمترین دغدغه شهروندان گرگانی/ بازار گرگان مدیریت شود

رئیس کمیسیون توسعه، عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر گرگان یکی از دغدغه‎های اصلی شهروندان را بیکاری جوانان ذکر کرد.

بیکاری جوانان مهمترین دغدغه شهروندان گرگانی/ بازار گرگان مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهران فدوی امشب در نطق پیش از دستور خود در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: در ساخت‌وسازها می‎توان با ارائه برنامه‎های مناسب اقدامات خوبی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ساخت‌وساز در حاشیه شهرها بدتر از روستاها است، تصریح کرد: اتفاقات خوبی در پی برنامه دولت برای روستاها رقم خورد اما در شهرها این برنامه‎ریزی صورت نگرفته و مسائل حمایتی دیده نشده است.

وام بافت‎های فرسوده بلاتکلیف مانده است

عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه وام بافت‎های فرسوده بلاتکلیف مانده است، افزود: وام روستایی هنوز در جریان است لذا باید تلاش شود بافت‎های حاشیه شهر از نظر حمایت سازمان‎هایی نظیر سازمان نظام مهندسی، بیمه، ثبت و سایر ادارات دست‎اندرکار برخوردار شوند و شورا و شهرداری پروانه تسهیلات را در این زمینه ارائه کند.

فدوی با بیان اینکه تحقق وعده‎های اعضای شورا سبب تحولی خوب در شهر گرگان می‎شود، خاطرنشان کرد: با اجرای ایده‎ها و پروژه‎های عمرانی می‎توانیم به توسعه همه‌جانبه شهر گرگان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‎های شهرداری گرگان در دوره چهارم بر مبنای توسعه پایدار تعریف خواهد شد، ابراز داشت: نخستین رکن توسعه پایدار توسعه نیروی انسانی است بنابراین اگر انسان‎های یک جامعه دانا، فرهیخته، کاربلد، متخصص و سالم باشند در حقیقت آن جامعه پیشرفت خواهد کرد.

شورا در مدیرت کلان نقش‎آفرین باشد

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: جامعه‎ای پیشرفت می‎کند که مردم آن بیدار باشند و توجه به مسائلی نظیر آموزش، فرهنگ، ورزش، دین و مواردی که در حوزه انسانی تاثیرگذار است باید در راستای اهداف شورائیان باشد.

فدوی بیان داشت: باید در تعامل و همکاری سازمان‎های موازی مانند ورزش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مساجد و تکایا از امکانات سخت‎افزاری آنها استفاده شود و با در اختیار قرار دادن امکانات نرم‎افزاری در راستای توسعه گام برداریم.

وی افزود: همه مدارس از زمین‎های وسیعی برخوردار هستند که شورا می‎تواند با استفاده از فضاهای ورزشی در مدیرت کلان نقش‎آفرین باشد و با فرهنگ وارد مذاکره شود و با شارژهای مالی در حد مشخص و مختصر با مناسب‎سازی زمین‎های مدارس از امکانات بدون اینکه خانه فرهنگی تاسیس کند از سخت‎افزارها استفاده کند و با برنامه‎ریزی نرم‎افزاری دانش‎آموزان و فرزندان این شهر را در توسعه سهیم کند.

توسعه بازار استانی و فرااستانی با نقل و انتقال سریع محصولات کشاورزی

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه ایجاد صنایع شهری، اشتغال، گردشگری، صنایع دستی و ساخت‌وساز از دیگر ابعاد ارکان توسعه پایدار محسوب می‎شود، اظهار داشت: بازار باید مدیریت شود تا به عنوان بازار مرکز استان و فرااستانی وارد عمل شود.

فدوی بیان داشت: میدان تره‌بار باید به حدی قوی باشد که تولیدات کشاورزی به سرعت به سایر استان‎ها انتقال داده شود و قیمت‎ها متناسب باشد و کشاورزان از ثروت مملکت منتفع شوند.

وی بر ضرورت نقل و انتقال سریع محصولات کشاورزی تاکید کرد و ابراز داشت: نقل و انتقال سریع محصولات کشاورزی یکی از مسیرهای توسعه بازار استانی و فرااستانی محسوب می‎شود.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول