اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان البرز:

ترویج فرهنگ اهدای خون نیازمند مشارکت رسانه‌هاست

مدیرکل انتقال خون استان البرز خواستار تلاش بیشتر نهادهای متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ اهدای خون شد.

ترویج فرهنگ اهدای خون نیازمند مشارکت رسانه‌هاست

حسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کشوری، تامین خون بیماران به ویژه بیماری‌های خاص مانند تالاسمی است.

وی تصریح کرد: تامین خون مورد نیاز بیماران در هر کشوری حتی کشورهای پیشرفته نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌آید که این امر به دلیل حساسیت و اهمیت موضوع و همچنین فرایند علمی ذخیره‌سازی خون است.

*دغدغه‌ای برای تامین خون مورد نیاز بیماران در البرز نداریم

مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: در ایران از نظر علمی پیشرفت‌های خوبی در این حوزه داریم و مردم نیز نشان داده‌اند که در حوزه اهدای خون همواره آماده اقدامات انسان‌دوستانه و خیرخواهانه هستند.

حسینی اضافه کرد: به عنوان نمونه با اقدامات خیرخواهانه مردم در استان البرز نیاز بیماران به ویژه بیماران تالاسمی به خون تامین می‌شود و دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: البته نباید تصور کرد که تامین نیاز فعلی به معنی بی‌نیازی مطلق است بلکه همواره باید مردم در اهدای خون به بیماران پیشقدم باشند.

مدیرکل انتقال خون استان البرز اظهار کرد: فرایند ذخیره‌سازی خون سخت و پیچیده است و به طور مثال پلاکت‌های خونی تنها برای 3 روز قابلیت ذخیره‌سازی دارد.

حسینی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه اهدای خون داریم این است که مردم در مناسبت‌های خاص اقدام به این کار خداپسندانه می‌کنند، به عنوان نمونه در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی حجم زیادی از شهروندان البرزی اقدام به اهدای خون کردند.

وی گفت: با توجه به مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی خون و محدودیت زمان استفاده از آن نباید اهدای خون محدود به مناسبت‌ها باشد.

مدیرکل انتقال خون استان البرز افزود: نیاز به خون در طول زمستان بیشتر می‌شود چراکه در فصل سرما مردم استقبال کمتری برای اهدای خون دارند.

حسینی تاکید کرد: در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان هستیم و به طور قطع اگر مردم بدانند که عمل آنها چه نقشی در سلامت جامعه و کمک به بیماران دارد از اهدای خون غافل نخواهند شد.

وی گفت: تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش بیشتر نهادهای متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها است تا با اطلاع‌رسانی صحیح مردم را به این کار خداپسندانه بیش از گذشته تشویق کنند.

حسینی در پایان خواستار توجه بیشتر رسانه‌های استان البرز به مقوله ترویج فرهنگ اهدای خون شد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول