اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

30 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد معلولان زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه را 30 هزار نفر اعلام کرد و از ارائه خدمات مختلف به این قشر از جامعه هدف بهزیستی خبر داد.

30 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند

عبدالرضا میرزائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: معلولیت به‌طور کلی در قبل، حین و بعد از تولد به‌وجود می‌آید و مسائل ژنتیکی، بلایای طبیعی و بیماری عامل‌هایی برای معلولیت به‌شمار می‌روند.

وی افزود: معلولیت خود را به سه شکل معلولیت ذهنی، جسمی‌حرکتی و روانی نشان می‌دهد که سازمان بهزیستی با استفاده از مراقبان و کارشناسان آموزش‌دیده در بحث توانبخشی سعی در ارتقای سطح کیفی زندگی معلولان و پیوستن آن‌ها به جامعه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد معلولان زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه را 30 هزار نفر اعلام کرد و از ارائه خدماتی از قبیل پرداخت کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون، وسایل کمک توانبخشی، پرداخت مستمری ماهیانه، کمک هزینه درمان و ایاب و ذهاب به معلولان توسط بهزیستی خبر داد.

میرزائیان تصریح کرد: تامین سبد غذایی کودکان پی.کی.یو، پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و شهریه دانشجویان، پذیرش و نگهداری معلولان سالمند و بیماران روانی در مراکز نگهداری و آموزش روزانه از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه هدف خود به‌شمار می‌رود.

این مسئول بیان داشت: براساس آمارهای موجود در سال 92، اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه توانسته 51 مورد کمک هزینه مواد غذایی و 25 مورد حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی پرداخت کند.

میرزائیان از پرداخت تعداد 33 مورد کمک هزینه مناسب‌سازی منزل و خودرو از سوی بهزیستی به معلولان خبر داد و گفت: 18 مورد عمل جراحی کاشت حلزون و پرداخت 350 مورد کمک هزینه ایاب و ذهاب نیز انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اذعان داشت: 730 نفر در طرح گسترش مراکز ارائه خدمت در منزل به معلولان، بیماران روانی و سالمندان خدمات دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: 230 نفر از خدمت‌گیرندگان مراکز روزانه و شبانه بهزیستی معلولان هستند و کار اعزام افرادی که توان پرداخت هزینه‌های بالای جراحی را ندارند به موسسه زنجیره امید تهران صورت گرفته است.

میرزائیان از معرفی تعداد 30 معلول به این موسسه اشاره کرد و ابراز داشت: 80 نفر مددجو از خدمات مراقبتی رایگان در منزل توسط 20 مراقب بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول