اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح / استاندار تهران مطرح کرد

نقش اصلی مردم در حماسه اقتصادی / ماندگاری نام ورامین و پیشوا در تاریخ انقلاب

استاندار تهران با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت با قدرت تلاش می‌کند، گفت: مردم غیور ایران اسلامی در عرصه اقتصاد با حضور مقتدرانه خود حماسه اقتصادی را رقم می‌زنند.

نقش اصلی مردم در حماسه اقتصادی / ماندگاری نام ورامین و پیشوا در تاریخ انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید حسین هاشمی در آیین تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید فرمانداری شهرستان ورامین با اشاره به نقش ورامین در انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ورامین و پیشوا با ایثار و رشادت‌هایی که در پیروزی شکوهمند انقلاب داشته‌اند است نام خود را در تاریخ ایران اسلامی ماندگار کرده است.

استاندار تهران با اشاره به جایگاه والای قیام 15 خرداد مردم ورامین گفت: امام خمینی (ره) پس از قیام 15 خرداد این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه عزت و بزرگی ایران اسلامی از ورامین رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران اسلامی از واقعه قیام 15 خرداد رقم می‌خورد.

هاشمی با اشاره به جنگ تحمیلی بیان داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس ارتش منسجم عراق که در آن زمان قوی‌ترین نیروی زمینی منطقه بود با کمک جهانیان به جنگ ایران آمده بود اما ایران اسلامی با دست خالی و با معنویت و مدیریت امام خمینی (ره) عزت و پیروزی برای ایران اسلامی به ارمغان آمد.

عزت و اقتدار  ایران شش کشور قدرتمند جهان را پای میز مذاکره کشاند

استاندار تهران با اشاره به مذاکرات ژنو تأکید کرد: امنیت، اقتدار و عزت ایران اسلامی سبب شد که مسئولان 6 کشور قدرتمند دنیا یک طرف میز و مسئولان ایران سوی دیگر میز قرار بگیرند.

وی در ارتباط با کشورهای عضو 1+5 گفت: گروه پنج به علاوه یک، از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه) و آلمان تشکیل شده ‌است.

هاشمی با اشاره به فلسفه حضور آلمان در گروه 1+5 عنوان کرد: آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه پنج کشور ابرقدرت دنیا هستند که حق وتو دارند و کشور آلمان نیز به‌دلیل بیش از یک‎هزار و 500 میلیارد دلار صادرات در سال، اقتصاد قوی دنیا است و در این گروه قرار گرفته است.

وی، مردم را پشتوانه ایران اسلامی در مذاکرات دانست و ابراز داشت: پشتیبانی مقتدرانه مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب عزت انقلاب در مذاکرات شده است.

استاندار تهران متذکر شد: یک روز جنگ ایران در مرزها بود و امروز جنگ ایران با دشمنان نظام در عرصه سیاسی است.

مردم در حماسه اقتصادی نقش اول را دارند

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال‎جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: هنگامی که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‎جاری حماسه اقتصادی را در کنار حماسه سیاسی ذکر کردند برخی عنوان می‌کردند حماسه اقتصادی نیازمند زمینه است و در این شرایط امکان‎پذیر نیست اما باید به آن‌ها گفت همان‌گونه که مردم با مشارکت بیش از 70 درصدی خود در عرصه انتخابات حماسه سیاسی را رقم زدند در نقش‎آفرینی خود در عرصه اقتصاد نیز حماسه اقتصادی را خلق می‌کنند.

استاندار تهران حضور مردم در عرصه اقتصادی را اوجب واجبات دانست و گفت: مردم باید در حماسه اقتصادی نقش اول را داشته باشند و اگر حماسه سیاسی با حضور و نقش مردم تحقق یابد ثروت مردم تمام‎شدنی نیست.

وی با اشاره به مطرح شدن اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب بیان داشت: اصل 44 مبنی بر آزادسازی اقتصادی است اما متاسفانه ما آن را بد اجرا کرده‌ایم.

هاشمی تأکید کرد: اگر اصل 44 درست اجرا می‌شد یک انقلاب اقتصادی در کشور رخ می‌داد.

نقدینگی کشور 500 هزار میلیارد تومان است

استاندار تهران، حجم بالای نقدینگی را مشکل اقتصادی کشور دانست و عنوان کرد: در حال حاضر 500 هزار میلیارد تومان میزان نقدینگی کشور است که این میزان دو برابر بودجه عمومی کشور است که اگر با اعتمادسازی این میزان در بخش کشاورزی، تولید و ... وارد شود اشتغال‌زایی فراوانی در کشور ایجاد کرده و مشکلاتی اقتصادی کشور را مرتفع می‌کند.

وی افزود: این حجم بالای نقدینگی به‌منظور دلالی و درآمدزایی در هر حوزه‌ای که وارد شود آن حوزه را به نابودی می‌کشاند.

منابع درآمدی کشور

هاشمی، نفت، مالیات و سایر درآمدها را منابع مالی کشور برشمرد و عنوان کرد: منابع مالی کشور در این سه حوزه است و صندوق ذخیره ارزی پشتوانه مالی کشور است که نباید به آن دست بزنیم.

صداقت با مردم و کمک خواستن از ملت شعارهای دولت تدبیر و امید است

استاندار تهران گفت: صادقانه سخن گفتن با مردم و کمک خواستن از مردم غیور ایران اسلامی از جمله شعارهای دولت تدبیر و امید است.

جنگ اقتصادی سخت‌تر از جنگ اقتصادی است

هاشمی با اشاره به سرمایه ایرانی خارج کشور گفت: باد با ایجاد آرامش اقتصادی و اعتمادسازی در عرصه اقتصاد ثروت‌های ایرانی خارج کشور را جذب کنیم چراکه نیمی از ایرانی‌های خارج کشور دلشان با ایران است و حضور سرمایه آن‌ها در ایران سبب اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصاد کشور می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: با اعتمادسازی در بین سرمایه‌داران خارج کشور و روشن شدن اینکه در ایران پول و سود آن‌ها محفوظ است، سرمایه‌داران ایرانی خارج کشور مشتاقانه در اقتصاد ایران حضور می‌یابند چراکه آن‌ها می‌دانند بازار ایران بیشترین بازدهی را دارد.

مهم‌ترین ثروت کشور نیروی انسانی است

هاشمی، نیروی انسانی را مهمترین ثروت جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: به لطف خدا نعمت نیروی انسانی در ایران اسلامی بسیار است و این نعمت تمام‎شدنی نیست.

تیم اقتصادی دولت با قدرت تلاش می‌کند

استاندار تهران با اشاره به گزارش 100 روزه رئیس‎جمهور به مردم عنوان کرد: رئیس‎جمهور در این گزارش مشکلات را با مردم در میان گذاشتند و این به این معنا نیست که ما بنشینیم و دست روی دست بگذاریم بلکه باید با تلاش و کوشش این مشکلات را رفع کنیم.

هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت با قدرت تلاش می‌کند، تصریح کرد: دولت‎مردان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران کوشش می‌کنند.

انتهای پیام/2462/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول