اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی کامیاران مطرح کرد

اعزام اکیپ‌های سیار غربالگری بینایی‌سنجی به روستاهای کامیاران

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان کامیاران از اعزام اکیپ‌های سیار غربالگری بینایی‌سنجی به روستاهای این شهرستان خبر داد.

اعزام اکیپ‌های سیار غربالگری بینایی‌سنجی به روستاهای کامیاران

سالم نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار کرد: طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و تشخیص انحراف و ضعف چشم کودکان چهار تا 6 سال در شهرستان کامیاران نیز با جدیت دنبال می‌شود.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان کامیاران افزود: این طرح هر ساله با هدف شناسایی مشکلات بینایی کودکان چهار تا 6 سال در سراسر کشور برگزار می‌شود و با شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی، در راستای رفع مشکل آنان اقدام خواهد شد.

نعیمی خاطرنشان کرد: این طرح کاملاً رایگان است و هزینه‌ای متوجه خانواده‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، بهزیستی شهرستان کامیاران برای پوشش کامل روستاها، اکیپ‌های سیار را به این مناطق اعزام کرده‌اند.

نعیمی گفت: این طرح در قالب سه مرحله غربالگری (معاینه اولیه کودکان)، بینایی‌سنجی کودکان مشکوک به مشکلات بینایی و مرحله ارجاع کودکان مشکوک به چشم پزشک برای رفع انحراف و یا مشکل بینایی است.

وی با یادآوری اجرای این طرح در سال گذشته در این شهرستان، گفت: در سال 91 در مرحله غربالگری بالغ بر 4 هزار کودک معاینه شدند که 310 نفر از این آمار به مرحله بینایی‌سنجی ارجاع شدند.

به گفته نعیمی، 290 کودک در اجرای این طرح به چشم پزشک مراجعه کردند که 9 نفر از آنها مورد عمل جراحی قرار گرفتند و برای 70 نفر از کودکان مورد معاینه، عینک تجویز شد.

کارشناس امور پیشگیری بهزیستی شهرستان کامیاران با بیان این مطلب که بیشترین درصد عیوب چشمی در میان کودکان سطح شهر مربوط به عیوب انکساری بود، افزود: امسال به علت افزایش آمار مراجعه‌کنندگان برای معاینه، پیش‌بینی می‌شود که آمار کودکان ارجاع داده شده به مرحله بعدی نسبت به سال گذشته قطعاً بیشتر شود.

وی با ابراز تأسف گفت: متأسفانه اداره بهزیستی کامیاران فاقد دستگاه بینایی‌سنجی است و هر ساله این دستگاه را از سنندج با شرایط سخت به صورت امانت می‌گیریم.

وی ادامه داد: وجود این دستگاه به صورت امانت برای مدت کوتاه باعث ایجاد شرایط سخت و محدود خانواده‌ها برای مراجعه و معاینه و همچنین ارجاع اجباری افراد جا مانده از طرح به دو پایگاه دائمی سطح شهر و روستا برای معاینه که در آنها فقط سنجش به صورت چارت از کودکان انجام می‌گیرد که برای تشخیص بسیاری از بیماری‌های چشم کافی نیست.

وی افزود: از دیگر مشکلات جدی این اداره نداشتن کارشناس بینایی‌سنجی برای ارجاع کودکان دارای مشکل بینایی به آنها است که طبق اصول باید این کودکان هر 6 ماه یکبار مورد معاینه بینایی‌سنجی قرار بگیرند.

انتهای پیام/79013/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول