اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

نگرش نادرست مشکل اصلی معلولان است

فرماندار پلدختر بر لزوم تغییر نگرش جامعه به معلول تاکید کرد و گفت: مشکل اصلی معلولان نگرش و دیدگاه نادرست به آنان است.

نگرش نادرست مشکل اصلی معلولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران در پلدختر با بیان اینکه پرداختن به مسئله معلول نباید در یک روز خلاصه شود، افزود: دیدگاه و نگاه غلط و فرهنگ نادرست حاکم بر جامعه مانع از فعالیت و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه افراد معلول شده است.

وی مهمترین نیاز معلولان در جامعه را نحوه پیوند با آنان دانست و گفت: ارتباط و پیوند با معلول باید همراه احترام بوده و از ترحم دوری شود و بیکاری، تجرد، دیدگاه ترحم‌آمیز جامعه و نامناسب بودن فضاها و معابر برای رفت و آمدهای آسان از مهمترین مشکلات فراروی جامعه معلولان است.

رشیدی معلولان را شامل گروه‌های مختلف ناشنوا، نابینا، جسمی، حرکتی و ذهنی برشمرد و افزود: باید فرصت لازم برای معلولان فراهم شود، تا این گروه استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد دهند و آن را برای غنی‌سازی جامعه به کار گیرند.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه 2 میلیون و 600 هزار توانجو در کشور ایران  وجود دارد، گفت: روزانه 110 نفر به این آمار افزوده می‌شود و  طبق آخرین آمار، معلولان 15 درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند و بزرگترین اقلیت جامعه محسوب می‌شوند.

وی افزود: بر پایه آمارهای رسمی جهانی، از هر 10 کودک یک نفر توانجو ‌زاده می‌شود و یا در اثر حادثه یا بیماری دچار معلولیت می‌شود که توانجویان دارای معلولیت بارز سه درصد جمعیت هر کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

فرماندار پلدختر گفت: فرهنگ جامعه مشکل کنونی، معلول است و فرهنگ غالب جامعه تصور آن این است که معلول محصول گناه و مجاراتی است که برای پدر و مادر وی در نظر گرفته شده و همین نگرش غلط باعث شده که معلولان از زندگی محروم و افراد غیرمعلول نیز از خدمات این گروه محروم شوند.

رشیدی افزود: تا زمانی که دیدگاه جامعه در خصوص این قشر تغییر نکند مناسب‌سازی، اشتغال و ازدواج آنان نیز حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دولت باید به تکالیف خود در برابر معلولان به خوبی عمل کند و قوانین حمایتی با استاندارد بین‌المللی و ضمانت‌های اجرایی آن از جمله مواردی است که باید دولت پیگیر آن باشد ایجاد فرصت برابر زندگی معلول با غیرمعلول از جمله مناسب‌سازی را فراهم آورد.

فرماندار پلدختر خواستار همکاری و هم‌افزایی میان مسئولان و مردم در زمینه توجه به معلولان و فراهم‌سازی حضور آنان در جامعه شد.

انتهای پیام/2304/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول