اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان صورت گرفت

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد سقز

با حضور دانشجویان و مسئولان مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد سقز برگزار شد.

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، پیش از ظهر امروز مراسم روز دانشجو با حضور فرماندار، مسئولان و دانشجویان در دانشگاه آزاد سقز برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد واحد سقز در این مراسم به روند نامگذاری این روز و یادمان سه دانشجوی شهید که در سال 1332 و در اعتراض به سفر رییس‌جمهور آمریکا به ایران به درجه رفیع شهادت نایل شدند، پرداخت و خاطرنشان کرد: در هر حال دانشجویان با حق‌طلبی خود توانسته‌اند نیات شوم استکبار جهانی را به یأس تبدیل کنند.

بابک پارسایی تصریح کرد: اوج فعالیت دانشجویان با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تحت رهبری پیر فرزانه حضرت امام رحمت‌الله علیه بود.

پاساری افزود: نقش‌آفرینی و استکبارستیزی دانشجویان متعهد، مومن و آگاه به زمان با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل طی 8 سال جنگ تحمیلی، با ایثارگری‌ها و نهایتاً نایل آمدن به درجه رفیع شهادت ادامه یافت.

وی تصریح کرد: حضور در جبهه عمران، آبادانی و سازندگی پس از جنگ تحمیلی و اکنون نیز حمایت مسئولان در قبال توطئه استعمار به جهت اعمال تحریم‌ها و جنگ اقتصادی و جنگ نرم، نشانه حضور دائم دانشجویان به عنوان پایگاه اصلی انقلاب بوده و خواهد بود. 

وی در ادامه به رشد چند برابری جمعیت دانشجویان کشور در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اعلام کرد: با توجه به وجود چنین ظرفیتی انتظار دستیابی به قله‌های رفیع علم و دانش و رقابت با سایر کشورهای شاخص در تولید علم و تجارت‌سازی آن می‌رود.

با پیشرفت‌های علمی دانشجویان این مرز و بوم توانسته‌ایم رشد بالایی در تولید علم داشته باشیم و به حمدالله از لحاظ تولید علم در رتبه 16 جهان قرار داریم که این مهم توسط دانشجویان عزیز و جامعه علمی کشور به ثمر رسیده است.

در ادامه فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز طی سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو و یاد شهدای دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان با شهادت خود روز 16 آذر سال 32 را در تاریخ ایران جاودانه کردند.

نادر فخری تصریح کرد: دانشجویان و جوانان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم نقش ارزنده‌ای در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تحقق جهاد علمی و اقتصادی کشور داشته‌اند.

وی به دستاوردهای علمی و فناوری کشور از جمله دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای، تسخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط سپاه، کسب رتبه برتر جهانی در زمینه جهش علمی، کسب مقام شانزدهم جهان در زمینه تولید علم و... اشاره کرد و گفت: کسب این افتخارات ناشی از مجاهدت علمی، بصیرت و آگاهی قشر جوان دانشگاهی و حاصل توجه به تفکرات دینی و انقلابی در بین جوانان است.

فرماندار سقز با توجه به ظرفیت‌های عظیم و بالقوه جامعه دانشگاهی، گفت: افق و چشم‌انداز روشنی فراروی کشور قرار دارد و وظیفه ما مسئولان توجه ویژه به مطالبات دانشگاهیان و ایجاد ارتباط بین مسئولین و دانشگاهیان برای استفاده از توانمندی آنان جهت کمک به پیشرفت کشور است.

در پایان مراسم نیز از دانشجویان نمونه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی تقدیر شد.

انتهای پیام/79010/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول