اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نشست مسئولان قطار شهری با استاندار کرمانشاه

سرپرست سازمان قطار شهری، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و مشاوران و پیمان‌کاران پروژه منوریل در جلسه‌ای با استاندار کرمانشاه به تبادل نظر در خصوص بررسی وضعیت روند اجرایی پروژه منوریل شهر کرمانشاه پرداختند.

نشست مسئولان قطار شهری با استاندار کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرپرست سازمان قطار شهری، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و مشاوران و پیمان‌کاران پروژه منوریل عصر امروز در جلسه‌ای با استاندار کرمانشاه به تبادل نظر در خصوص بررسی وضعیت روند اجرایی پروژه منوریل شهر کرمانشاه پرداختند.

سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: متوسط اعتبار سالانه مورد نیاز برای اجرای پروژه منوریل شهر کرمانشاه 94 میلیارد تومان است که متوسط اعتبار تخصیص یافته سالانه 13/7 میلیارد تومان بوده که تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

سعید سلیم‌ساسانی ادامه داد: مسیر این پروژه در فاز اول 8/1 کیلومتر است که پنج کیلومتر آن اجرایی شده و در صورت تامین اعتبار مسیر مذکور در مدت 3/5 سال انجام می‌شود.

سلیم‌ساسانی با بیان اینکه 6 ماه زمان برای آزمایش طرح نیاز است، افزود: در نهایت این پروژه تا چهار سال دیگر می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

وی به ایجاد محدودیت‌هایی در فاز اول مسیر منوریل اشاره کرد و مسیرهای میدان معلم تا خیابان دوم کارمندان، میدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهارراه بسیج تا میدان آزادی را نقاطی عنوان کرد که با محدودیت مواجه شده‌اند.

این مسئول تخصیص نیافتن به‌موقع اعتبارات، تعیین تکلیف نشدن مسیر در قطعه شمالی به‌ دلیل معارضات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و تعیین تکلیف نشدن در قسمت جنوب شهر را از جمله مشکلات پیش‌روی پروژه عنوان کرد.

وی به ساخت مجتمع‌های ایستگاهی در مسیر منوریل اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌ها در زیبایی شهر و سوددهی پروژه تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از پروژه منوریل کرمانشاه را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: تاکنون 50 میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته و به 350 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

سلیم‌ساسانی با ارائه پیشنهاداتی برای اجرای بهتر این پروژه، تصریح کرد: مقرر شده این پروژه از میدان آزادی به‌صورت مسیر زیرزمینی ادامه پیدا کند و به‌همین دلیل باید شیب مسیر از چهارراه بسیج کاهش یابد.

در این نشست پیمان‌کاران و دست‌اندرکاران این پروژه به بیان نظرات خویش پرداختند و خسرو زرافشانی نیز با طرح سئوالاتی از مسئولان مربوطه، پیشنهاداتی ارائه داد.

استاندار کرمانشاه نیز به طرح سئوالاتی در زمینه چگونگی اجرای پروژه پرداخت و گفت: با توجه به مباحث مطرح شده، بهتر است هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ابراهیم رضایی‌بابادی با اشاره به بدبینی افراد مختلفی در مورد پروژه منوریل، عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های صورت گرفته، ادامه طرح با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: کارها را در استان کرمانشاه به‌صورت لحظه‌ای پیگیری می‌کنیم و باید همه دست به‌دست هم بدهیم تا اتفاقات خوبی در این استان رقم بخورد.

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول