اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در گیلان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در این استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رهبر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در گیلان اظهار کرد: این نمایشگاه فردا با حضور مسئولان استانی در رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی، بیمارستانی، بهداشتی، طب ورزشی و صنعت سلامت عرضه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده دارو و تجهیزات پزشکی از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: بحث توجه به ارتقای گردشگری سلامت در گیلان بسیار مهم است.

وی به درمان بسیاری از بیماران خارجی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از آذر سال گذشته تاکنون 610 بیمار خارجی در بیمارستان‌های گیلان به ویژه رشت بستری و درمان شده‌اند.

رهبر با بیان اینکه آمار افراد درمان شده به صورت سرپایی بیش از این تعداد است، ادامه داد: تعداد آنها به دلیل اینکه  بستری نشده‌اند ثبت نشده است.

وی بیشتر بیماران مراجعه کننده به گیلان را از کشورهای، آذربایجان، هندوستان، روسیه، امارات و حتی ایرانیان مقیم آمریکا، سوئد، انگلیس و ... ذکر کرد.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: ارزان بودن هزینه درمان در ایران بیشترین دلیل مراجعه بیماران خارجی به این کشور است.

وی کیفیت ارائه خدمات درمان و تجهیزات پزشکی را نیز از دیگر دلایل رجوع بیماران خارجی به ایران دانست و تصریح کرد: خدمات پزشکی ارائه شده در گیلان بالاتر از امکانات پزشکی در آذربایجان است.

رهبر، دو مقوله سلامت و امنیت را برای افراد یک جامعه مهم دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بخش سلامت بسیار مهم است از این رو طبق هر نوع بیماری خدمات ارائه شده در آن زمینه نیز هر ساله مدرن‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

به گفته وی، در سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی 90 شرکت از سراسر کشور حضور دارند که برخی از آنها نماینده شرکت‌های خارجی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تولید بیشتر دستگاه‌های اکوی قلب، سونوگرافی، رادیولوژی و ... را ساخت شرکت‌های خارجی عنوان کرد.

وی متذکر شد: ساخت انواع دستگاه‌های جراحی قلب باز، آندوسکوپی، ناباروری، سیستوسکوپی، تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها و ... خارجی است.

رهبر، با تأکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز مختلف بهداشتی درمانی، مراتب را به سازمان نظام پزشکی و تعزیرات حکومتی گزارش می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون چند مورد مطب پزشکی و دندان‌سازی تجربی بدون مجوز در گیلان شناسایی و پلمب شده است.

وی با اشاره به بازدید از امکان مختلف مانند باشگاه‌های ورزشی، مراکز تجهیزات پزشکی، نانوایی‌، ساندویچی‌، پیتزافروشی‌ها و ... تصریح کرد: امسال بازدید از این مراکز تاکنون دوبار انجام شده است.

این مسئول تخصیص بودجه درمانی سال 93 را مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: این بودجه در بهبود وضعیت تجهیزات و خدمات درمانی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/84002/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول