اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابو مرزوق: واشنگتن برای عمیق‌تر شدن شکاف داخلی فلسطین تلاش می‌کند

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اظهارات اخیر رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا حاکی از آن است که واشنگتن در تلاش برای تعمیق شکاف داخلی فلسطین است.

ابو مرزوق: واشنگتن برای عمیق‌تر شدن شکاف داخلی فلسطین تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «موسی ابو مرزوق» امروز دوشنبه در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت فیس بوک تصریح کرد که هدف از مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی برقراری سازش بین دو طرف به منظور تحقق راه تشکیل دو دولت و در ابتدا انحلال دولت رام الله است.

ابو مرزوق در ادامه به اظهارات قبلی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مخالفت حماس با ازسرگیری مذاکرات سازش اشاره کرد و گفت که اظهارات کری همزمان با اعلام مخالفت آمریکا با تحقق آشتی ملی فلسطین و تهدیدات آن مبنی بر قطع کمک های خود به تشکیلات خودگردان در صورت تحقق آشتی ملی بیان شده است.

وی اشاره کرد که این اظهارات نشان می‌دهد که آمریکا بر ادامه شکاف و اختلافات داخلی فلسطین اصرار دارد همچنانکه کری تاکید کرد که در صورتی که اوضاع به همین شیوه کنونی باقی بماند باید دولتی در کرانه باختری تشکیل شود که از همین اظهارات می توان چنین نتیجه گرفت که برخی طرف ها ایده برگزاری انتخابات یک جانبه در کرانه باختری را از کجا آورده اند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، با توجه به این اظهارات به خوبی می توان دریافت که منشا اتهامات و جوسازی های گسترده برخی طرف ها علیه حماس به ویژه برخی رهبران فتح و رسانه های مصری از کجاست؟

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه تصریح کرد که جنبش متبوعش به کلی با شروط کمیته چهارجانبه بین المللی مخالف است و بر تحقق آشتی ملی و برچیدن شکاف داخلی تاکید دارد و مخالف هرگونه همکاری امنیتی با این رژیم بوده و تلاش می کند تا مقاومت را در میان ملت فلسطین احیا کند.

دکتر موسی ابو مرزوق تاکید کرد که جنبش حماس از ابتدا با مذاکرات سازش مخالف بود و هرگز نتایج حاصل شده از آن را نمی پذیرد، همچنانکه دیگر گروه های ملی فلسطین و کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش نیز با این مذاکرات مخالفند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول