اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل توان تولید 439 هزار تن شیر خام را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان قطب دامپروری کشور توان و استعداد تولید 439 هزار تن شیر خام را در این استان دارد.

اردبیل توان تولید 439 هزار تن شیر خام را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش دام و محصولات دامی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور است که دارای 6  میلیون و 180 هزار و 615 واحد دامی است که این تعداد واحد دام توان تولید و ظرفیت بهره‌وری را در بخش دام و محصولات لبنی افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این استان بیش از 33 هزار و 253 راس گاو اصیل و 140 هزار و 361 راس گاو دورگه و 228 هزار راس گاو بومی و 158 هزار و 491 راس گاومیش و همچنین تعداد 2 میلیون و 433 هزار و 506 گوسفند وجود دارد.

دبیر کار گروه توسعه بخش کشاورزی یادآور شد: این تعداد دام و احشام قادرند سالانه 43 هزار تن گوشت قرمز تولید کنند که 18 هزار تن آن نیاز داخل استان اردبیل بوده و 25 هزار تن آن به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

عبد‌ایمانی گفت: 439 هزار تن شیر خام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که از این میزان نیز 174 هزار تن آن نیاز استان اردبیل بود و مابقی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در سطح استان بالغ بر 50 تشکل دام و طیور در قالب 35 شرکت تعاونی دامداران و پنج شرکت تعاونی زنبور‌داران و هفت شرکت تعاونی مرغداران و یک اتحادیه دامداران، یک اتحادیه مرغداران و یک اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری جهت ارائه خدمات به تولید‌کنندگان در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از فعالیت‌های در دست اقدام این سازمان می‌توان به  توسعه واحدهای گاوداری شیری و ساماندهی دامداری‌های روستایی، تجهیز و توسعه مراکز جمع‌آوری شیر، اجرای پروژه‌های اصلاح نژادی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی در پایان سخنان خود بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی اولویت‌هایی را نیز در تامین تسهیلات سرمایه در گردش دامداران و مرغداران و زنبورداران، توسعه عملیات بیمه همگانی صنعت دام و طیور و زنبور عسل، اجرای دوره‌های آموزشی برای تولید‌کنندگان، بهبود مدیریت و ارتقای بهره‌وری در واحدهای تولیدی، تجهیز و بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها، اصلاح نژاد زنبور ‌عسل و در دست اجرا و اقدام دارد.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول