اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزیده ملی قرآنی در سال92:

فعالیت‌های قرآنی در کشور زیربنایی نیست

فعال برگزیده ملی قرآنی در سال 92 و یکی از خادمان قرآنی در شهرستان آمل با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در کشور زیربنایی نیست، گفت: برای پیشرفت باید مدرس قرآنی تربیت کنیم.

فعالیت‌های قرآنی در کشور زیربنایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدهادی شفیق شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی آمل با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی زیادی در کشور صورت می‌گیرد ولی زیربنایی نیستند، اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری فعالیت‌های قرآنی در کشور در زمینه تلاوت در قرآن در کشور با مشکل مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کیفیت بر کمیت برتری داشت، افزود: امروز در کمیت موفق شده‌ایم اما در کیفیت به ندرت افرادی را داشتیم که در زمره سردمداران و افراد شاخص قرآنی در کشور قرار بگیرند.

شفیق با اعلام اینکه در کشور مدرس قرآن بسیار کم وجود دارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم کیفیت فعالیت‌های قرآن افزایش یابد باید به فکر تربیت مدرس قرآنی باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگان ما نیز قاری بودند اما مدرس نبودند، گفت: متاسفانه به تدریس و مدرس بودن کم بها می‌دهیم در حالی که تنها از طریق تربیت شاگرد است که می‌توانیم کیفیت را افزایش داده و به پیشرفت برسیم.

این فعال قرآنی با سابقه 30 ساله در آمل با اشاره به اینکه در ایران قاریان تنها تا سن 40 سالگی قرائت می‌کنند اما در کشور مصر سن قرائت مناسب از 50 سال به بعد شروع می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم مدرس تربیت کنیم می‌توانیم قاریانی برجسته‌تر تربیت کنیم و به نوعی می‌توانیم قاریانی با دانش قرآنی در جامعه داشته باشیم.

شفیق با تاکید بر اینکه قاری باید به بسیاری علوم مجهز باشد، گفت: اگر در یک دوره چهار یا پنج ساله بتوانیم به قاریان بهره بدهیم برداشت‌های خوبی داریم.

وی با بیان اینکه آرزو می‌کنم روزی قاری تربیت کنیم که بتوانیم دو بار صوت او را گوش دهیم، یادآور شد: همانگونه که از گوش کردن به قرائت‌های قاری‌های مصری سیر نمی‌شویم باید قاریان اینچنینی نیز در کشور تربیت کنیم.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول