اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

اجرای طرح هادی در 91 روستای همدان

در سال جاری 91 روستا در سطح استان همدان در دست اجرای طرح هادی روستایی و یک روستا نیز در حال اجرای طرح بافت باارزش است.

اجرای طرح هادی در 91 روستای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی امر و تأثیرگذارترین دستگاه در بافت کالبد و مسکن روستایی، همواره در راستای آبادانی و توسعه روستاها در تلاش بوده ‌است.

از جمعیت استان همدان 39.6 درصد روستایی و 60.4 درصد جمعیت شهری است.

با وجود یک‌هزار و 75 روستا در سطح استان همدان این استان دارای 1.7 روستاهای کشور است.

طرح هادی روستایی یکی از طرح‌هایی است که در چند سال اخیر با جدیت در روستاها دنبال شده است.

از اهداف این طرح می‌توان به بهبود مساکن روستایی و  ایجاد شرایط بهتر در تمام ابعاد روستاها اشاره کرد.

این طرح‌ در راستای ایجاد محیطی مناسب و ارتقای سطح کیفی زندگی روستاییان در حال اجرا در سطح روستاها است.

فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران روستاها با توزیع عادلانه امکانات مطمئناً می‌تواند در جذب جمعیت روستایی و عدم مهاجرت آنان به شهرها و حاشیه شهرها موثر باشد.

در راستای فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه اجرای طرح هادی و دیگر اقدامات در روستاهای استان با مسئول مربوطه به گفت‌وگو نشستیم.

تبدیل 31 روستا به شهر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه 13 روستا در سطح استان به شهر تبدیل شده است، بیان داشت: تاکنون در 415 روستا نیز طرح هادی روستایی اجرایی شده است.

محمود امیری با اشاره به اقدامات صورت گرفته یادآور شد: در سال جاری 91 روستا در دست اجرای طرح هادی روستایی و یک روستا نیز در حال اجرای طرح بافت با ارزش است.

بازنگری طرح هادی در 249 روستا

وی ادامه داد: در زمینه تهیه طرح هادی روستایی در استان همدان علاوه بر تهیه طرح تمام روستاها، تاکنون در 249 روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ابراز داشت: در این راستا عملکرد واحد فنی استان در میانگین پنج ساله با نمره 88.69 درصد قبل از کرمان و خراسان رضوی در بین استان‌های برتر ارزیابی شده است.

تهیه و اجرای طرح بافت باارزش روستاهای ورکانه، گشانی و سیمین ابرو

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای پاسداشت فرهنگ و هنر این سرزمین، الگوسازی معماری و نظام کالبدی ارزشمند که یادگار گذشتگان و مهر تأییدی بر تاریخ و تمدن ایران زمین است، با همکاری سایر دستگاه‌ها، اقدام به شناسایی روستاها و بافت‌های واجد ارزش کرده ‌است.

امیری اضافه کرد: در این زمینه این بنیاد علاوه بر تهیه و اجرای طرح بافت با ارزش روستاهای ورکانه، گشانی و سیمین ابرو در حال تصویب آخرین مراحل طرح بهسازی بافت با ارزش حیدره دارالامام از توابع شهرستان بهار است.

صدور 128 هزار و 482 جلد سند در 781 روستای همدان

به گفته وی امکان‌سنجی تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش روستای خاکو نیز به تصویب رسیده و تهیه طرح امکان‌سنجی روستای ملحمدره‌ اسدآباد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در پایان با اشاره به صدور سند روستایی خاطرنشان کرد: از تعداد 144 هزار واحد روستایی، اقدام به صدور 128 هزار و 482 جلد سند در 781 روستا کرده است.

انتهای پیام/89006/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول