اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد

آمادگی آستان قدس برای مشارکت در پروژه قطار پرسرعت مشهد- تهران

استاندار خراسان رضوی از آمادگی آستان قدس برای مشارکت در پروژه قطار پرسرعت مشهد- تهران خبر داد و گفت: به زودی شاهد نهایی شدن قرارداد و عملیات اجرایی پروژه خواهیم بود.

آمادگی آستان قدس برای مشارکت در پروژه قطار پرسرعت مشهد- تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسین فروزان‌مهر در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای تسریع در اجرای پروژه قطار برقی مشهد- تهران با اشاره به پیش بینی ردیفی در لایحه بودجه سال آینده برای شش پروژه حمل و نقل ریلی استان شامل برقی کردن قطار مشهد - تهران، خط آهن مشهد – گرگان، اتصال خط آهن سبزوار به شبکه ریلی، احداث آنتنی به راه آهن جوین- سبزوار – بجنورد، اتصال مسیر خلیل‌آباد- کاشمر به خط آهن بافق – مشهد و اتصال دوغارون به شبکه ریلی کشور خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تخصیص اعتبار جهت اجرای این پروژه‌ها استفاده کرد.

وی به سوابق اجرایی پروژه برقی کردن قطار مشهد - تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه از مصوبات دولت وقت در سال 85 بوده که مطالعات آن در همان سال آغاز و اجرای پروژه به قرارگاه خاتم الاوصیا تفویض شد.

وی افزود: با استقرار دولت تدبیر و امید، تغییراتی در روند اجرایی آن صورت گرفت به طوری که مقرر شد این مسئولیت به شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور واگذار شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای این پروژه به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: به منظور تامین اعتبار مورد نیاز از ظرفیت فاینانس خارجی استفاده خواهد شد که 85 درصد آن آورده طرف مقابل و بقیه سهم دولت است.

فروزان‌مهر به تشریح ضرورت تسریع در عملیاتی شدن پروژه قطار برقی مشهد- تهران پرداخت و تصریح کرد: با توجه به استفاده تعداد قابل توجه زائران از حمل و نقل ریلی جهت سفر به مشهد مقدس و موقعیت ترانزیتی خراسان رضوی، اجرای آن به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته، زمان اجرای پروژه 36 ماه پیش بینی شده که ظرفیت جابجایی سالانه 34 میلیون نفر و 10 میلیون تن بار را دارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: عبور قطار عریض و دو طبقه از ویژگی‌های تمهید شده در پروژه است که بهره‌برداری از آن نقش شایان توجهی در تسهیل، کاهش زمان و هزینه سفر، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ارتقای ظرفیت صادراتی استان دارد.

فروزان‌مهر در ادامه به موضوع قطار پرسرعت مشهد- تهران نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای مشارکت در اجرای آن و در شرف نهایی شدن مراحل استفاده از فاینانس خارجی، به زودی شاهد نهایی شدن قرارداد و عملیات اجرایی پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/2202/ک/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول