اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

استفاده از راهکار قانون‌گذاری برای حل مشکلات مدیریت شهری

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها مشکلاتی وجود دارد که می‌توان با استفاده از راهکار قانون‌گذاری صحیح بر آنها فائق آمد.

استفاده از راهکار قانون‌گذاری برای حل مشکلات مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه دومین روز نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلساتی که در این راستا برگزار می‌شوند به منظور هماهنگی میان نمایندگان مجلس و کارشناسان و مدیران شهری هستند.

وی افزود: حضور هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس و شهرداران کلانشهرها که جمعیت زیادی از ایرانیان در آنها زندگی می‌کنند می‌تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات شود و مشکلات شهری توسط مدیران به نمایندگان اطلاع داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال نقطه نظرات مجلس به شهرداران از دیگر فواید برگزاری اینگونه جلسات است، گفت: هدف، شناسایی و حل صحیح مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: برخی تنگناهای قانونی هم در زمینه مدیریت شهری و روستایی وجود دارد که می‌توان با طرح آنها در جلسات مشترک و پیگیری‌های بعدی به حل مشکلات رسید.

امیرآبادی با تأکید بر تسهیل امور مربوط به مدیریت شهری عنوان داشت: در نشست چهارم شهرداران کلانشهرها بودجه سال 93 به بحث و بررسی گذاشته شده است؛ در بودجه سال آینده کم لطفی زیادی نسبت به شهرداری‌ها صورت گرفته زیرا هرچند شهرداری‌های کلانشهرها مشکلات پرداخت حقوق نداشته باشند ولی این مشکل در برخی شهرهای کوچک وجود دارد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل در بحث مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها به خوبی پرداخت نشده است؛ در بحث نیم درصد سهم کتابخانه‌ها هم عملکرد خوبی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در این زمینه‌ها نیازمند شفاف‌سازی هستیم، عنوان داشت: در این راستا با قانون‌گذاری صحیح می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

امیرآبادی افزود: بسیاری از هیئت رئیسه حاضر در کمیسیون مدیریت شهری و روستایی عضو کمیسیون تلفیق هم هستند و امیدواریم بتوانیم در کمیسیون تلفیق از حقوق شهروندان دفاع کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال آینده نسبت به اصلاحیه سال 92 افزایش داشته است، گفت: در عین حال در بحث درآمدهای دولت با مشکلاتی مواجه هستیم.

انتهای پیام/2285/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول