اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قالیباف:

فقدان برنامه‌ای مدون برای توسعه مانع شکل‌گیری مدیریت واحد شهری است

شهردار تهران مهم‌ترین موانع برای شکل‌گیری مدیریت واحد شهری را فقدان یک برنامه مدون برای توسعه دانست.

فقدان برنامه‌ای مدون برای توسعه مانع شکل‌گیری مدیریت واحد شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدباقر قالیباف در حاشیه چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد و پیشرفت شهر قم در حوزه نوسازی گفت: شهرهای مذهبی ما مثل قم و مشهد طبیعتا باید در حوزه نمای شهری و شهرسازی ویژگی‌ خاص خود را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع یکی از ضعف‌های ما در کل معماری کشور است که در شهرهای مذهبی بیشتر است که ان‌شاءالله بتوانیم بر این مشکل فائق آییم.

شهردار تهران مهم‌ترین موانع برای شکل‌گیری مدیریت واحد شهری را نداشتن یک برنامه مدون برای توسعه دانست و خاطرنشان کرد: از نیم قرن پیش تاکنون ما کشور را به عنوان کشور در حال توسعه می‌دانیم زیرا ما برنامه مدون و مشخصی برای این کار نداریم و کمتر تکیه به ظرفیت خودمان کرده‌ایم.

وی یکی از مشکلات جدی کشور را عدم تفکیک کار ملی و محلی دانست و اظهار داشت: دولت در مرکزیت می‌خواهد برای تمام موضوعات حتی به جای مردم نیز تصمیم‌گیری کند.

قالیباف با بیان اینکه ما باید فرصت دهیم تا ظرفیت‌ها شکوفا شوند و مردم به عرصه بیایند، تاکید کرد: این فرصت باید به بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی مانند شهرداری‌ها داده شود تا بتوانند کار خودشان را انجام دهند و دولت نیز به نقش حاکمیتی و کنترل و نظارت بپردازد.

به اعتقاد وی اگر دولت هم مجری باشد و هم ناظر، نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

انتهای پیام/2258/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول