اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

منابع مالی آموزش و پرورش ناچیز است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: منابع مالی آموزش و پرورش ناچیز است و بالای 90 درصد از این درآمد صرف پرسنل آموزش و پرورش می‌شود.

منابع مالی آموزش و پرورش ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالرسول عمادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل و آموزش و پرورش لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش و ادارات زیرمجموعه‌ای آن در استان‌ها از تخصیص منابع مالی گفت: مدیران آموزش و پرورش باید از برنامه‌های بی‌حاصل و بی‌کیفیت که هزینه‌بر هستند پرهیز کنند.

این مسئول تصریح کرد: دوره‌هایی که برای معلمان ضمن خدمت برگزار شده دوره‌های مناسبی نبوده و این در حالی است که نیاز معلم ما چیزی دیگر است و دوره‌هایی که برگزار شده با این نیازها تفاوت دارد.

عمادی خاطرنشان کرد: باید به سمت مشارکت‌طلبی گام برداریم و اگر نظام تربیتی ما دچار مشکل است فقط نهاد مدرسه مقصر نیست بلکه همه نهادهای حاضر در جامعه مقصر و مسئول هستند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور در ادامه گفت: امکان‌سنجی احداث فضاهای آموزشی بسیار مهم است و آموزش و پرورش باید ارتباط تنگاتنگی با سازمان نوسازی مدارس داشته باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه هر مدیر مدرسه به اندازه وزیر آموزش و پرورش اهمیت دارد خاطرنشان کرد: بزرگترین سیستم اجرایی و اداری کشور آموزش و پرورش است.

عمادی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش تهران ثروتمندترین و بزرگترین مالک دستگاه کشور است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش بزرگترین سیستم اداری و اجرایی کشور را دارد از این رو وظیفه بسیار خطیری بر عهده فرهنگیان نهاده شده است.

عمادی یادآور شد: آموزش و پرورش را باید در یک نظام کلی ببینیم و زیرنظام‌های آموزش و پرورش را نیز به آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت و راهبردی آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: مدیران کل آموزش و پرورش باید این توانایی را داشته باشد که از فشارهای گروه‌هایی مانند چپ و راست بتوانند سیستم آموزش و پرورش را به خوبی نگهداری کنند.

وی افزود: مدیرکل آموزش و پرورش باید بر منافع نظام تربیت و تعلیم اداره را حفظ کند، استان لرستان دارای توانمندی‌هایی در بخش نیروی انسانی است که باید مدیرکل جدید از افراد توانمند در این سیستم استفاده کند.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم از زحمات حجت‌الله کلانتری مدیرکل اسبق آموزش و پرورش تقدیر و گودرز کریمی‌فر به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش جدید لرستان منصوب شد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول