اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان:

اختصاص یارانه به توزیع شیر مدارس از برنامه‌های هدفمند دولت است

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اختصاص یارانه به توزیع شیر در مدارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هدفمند دولت محسوب می‌شود.

اختصاص یارانه به توزیع شیر مدارس از برنامه‌های هدفمند دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کمال خشوعی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح توزیع شیر در مدارس با بیان اینکه  هر ساله در کشور جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری عظیمی بالغ بر 200 تا 300 میلیارد تومان انجام می‌شود، اظهار کرد: سهم استان اصفهان از این سرمایه‌گذاری حدود 10 تا 12 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با این مبلغ می‌تواند نسبت به احداث شش مدرسه 12 کلاسه اقدام کند، اضافه کرد: اما اقدامی که امروز در سطح مدارس استان برای توزیع شیر در میان دانش‌آموزان صورت گرفته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به  آیه 66 سوره مبارکه نحل و روایت رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه بهتر از شیر غذایی نیست، اهمیت و نقش مهم شیر را نشان می‌دهد، تصریح کرد:  با وجود اهمیت استفاده از شیر در زندگی، هنوز فرهنگ مصرف شیر در سطح جامعه به درستی تبلیغ و نهادینه نشده است.

وی عدم فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف شیر را به زیان جامعه دانست و ادامه داد: این موضوع به صورتی بوده که در حال حاضر سن پوکی استخوان در کشور جمهوری اسلامی ایران به میزان بسیاری پایین آمده است و مسئولان باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از شیر در جامعه تلاش کنند.

خشوعی با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط دولت در راستای ارتقای سطح سلامتی دانش‌آموزان تاکید کرد: اختصاص یارانه به توزیع شیر در مدارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هدفمند دولت محسوب می‌شود و اعتبارات و یارانه اختصاص شیر برای توزیع در سطح مدارس باید افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه شیر باید جزو سبد غذایی خانواده‌ها قرار بگیرد، افزود: نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه هر کشوری تلقی می‌شود و افزایش ضریب بهره هوشی افراد با مصرف شیر امکان‌پذیر است.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هر کودک با پوسیدگی پنج دندان مواجه است و 90 درصد کودکان با کمبود کلسیم مواجه هستند، گفت: با توزیع شیر در مدارس بسیاری از آسیب‌های ناشی از عدم مصرف لبنیات جبران می‌شود.

وی همچنین توزیع شیر در مدارس را عاملی برای تأمین بخشی از منابع غذایی، تأمین و ترویج فرهنگ مصرف شیر و آموزش تغذیه سالم در جامعه دانست و اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس بسیاری از هزینه‌های درمانی را در سطح کشور کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول