اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد مطرح کرد

ایجاد شهرک در مناطق مختلف برای رفع مشکل مشاغل مزاحم مشهد

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد با بیان اینکه نمی‌توان صنوف رابه خارج از شهر انتقال داد، گفت: ایجاد شهرک در مناطق مختلف شهر، بهترین شیوه برای مشاغل مزاحم است.

ایجاد شهرک در مناطق مختلف برای رفع مشکل مشاغل مزاحم مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین صاحبی عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر ظهر امروز در ششمین جلسه این کمیسیون اظهار داشت: مناطق الحاقی به محدوده شهری از جمله «توس» باید مدیریت شود و از مشارکت بخش خصوصی نیز در این موضوع استفاده شود.

صاحبی، با بیان اینکه نمی‌توان صنوف رابه خارج از شهر انتقال داد، گفت: ایجاد شهرک در مناطق مختلف شهر، بهترین شیوه برای مشاغل مزاحم است.

شهردار منطقه 12 نیز در این جلسه با بیان اینکه برای رفع مشکلات مناطق کم برخوردار عزم جدی نیاز است گفت: 70 درصد از زمین‌های متعلق به آستان قدس در منطقه 12 واقع است و تا این نهاد عزم جدی نداشته باشد برنامه‌ریزی‌های شهرداری نتیجه نخواهد داشت.

مجتبی هیبتی، به تصمیم‌گیری هر چه سریع‌تر طرح تفضیلی تاکید کرد و افزود: باید اقدامات اولیه طرح تفضیلی مهیا شود و بودجه‌ای خاص نیز برای مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته شود.

وی افزایش تعداد اقساط پروانه‌های ساختمانی برای مناطق کم‌برخوردار را طی 60 ماه خواستار شد و افزود: ساکنان این منطقه توان تسویه پروانه در مدت 36 ماه را ندارند.

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: اضافه شدن محدوده توس به شهر مشهد با مساحتی بیش از 3هزار متر مربع، مشکلاتی در این منطقه ایجاد کرده که نیاز به ایجاد شهرداری مستقل دارد.

هیبتی با اشاره به محدودیت‌های سازمان میراث فرهنگی در منطقه اشاره گفت: ساکنان برای دریافت آب و برق و گاز با محدودیت‌های میراث فرهنگی روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: برای پاسخگویی به این مناطق طرحی وجود ندارد و نمی‌توان به خواسته افراد متقاضی رسیدگی کرد و در صورت عدم پاسخگویی ساخت و سازهای غیر‌مجاز در منطقه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/2202/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول