اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

معرفی 61 طرح صنایع دستی فارس به بانک‌های عامل

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس از معرفی 61 طرح مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی در سال جاری به بانک‌های عامل برای اختصاص تسهیلات بانکی به هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی خبر داد.

معرفی 61 طرح صنایع دستی فارس به بانک‌های عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، قدرت‌الله تاج بخش اظهار داشت: به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی این استان و توانمندسازی صنعتگران و نیز ایجاد شرایط مناسب‌تر برای افزایش تولیدات صنایع دستی با همکاری و حمایت بانک‌های عامل در هشت ماهه نخست سال جاری 61 طرح مشاغل خانگی به منظور دریافت تسهیلات بانکی معرفی و یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: بیشترین طرح‌ها مربوط به رشته‌های مختلف دست‌بافته‌های داری بوده و همچنین رشته‌های مرتبط چوب و سراجی سنتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: 110 رشته مختلف صنایع دستی در استان فارس مشمول طرح مشاغل خانگی هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه این استان در حوزه صنایع دستی از توانمندترین مناطق کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر از بین 250 رشته صنایع دستی شناخته شده در کشور 117 رشته در این استان رواج داشته و از این تعداد 85 رشته به شکل فعال و بقیه رشته‌ها به صورت نیمه‌فعال و یا فراموش شده هستند.

وی گفت: با توجه به توانمندی‌های فارس در این حوزه علاقمندان و به ویژه بانوان خانه‌دار می‌توانند با فراگیری رشته‌های مختلف صنایع دستی در فضای امن خانواده و در کنار سایر فعالیت‌های روزمره در زمینه تولید صنایع دستی نیز فعالیت کنند که این امر می‌تواند در کمک به اقتصاد خانواده و در نهایت اقتصاد جامعه مفید واقع شود ضمن اینکه این هنرهای بازمانده از گذشتگان به حیات خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/‌2448/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول