اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خبر داد

واگذاری 23 هزار انشعاب آب به مسکن مهر در کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان از واگذاری بیش از 23 هزار انشعاب آب به پروژه‌های مسکن مهر در استان خبر داد.

واگذاری 23 هزار انشعاب آب به مسکن مهر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا تخت‌شاهی امشب در جلسه شورای مسکن استان در سنندج، اظهار کرد: واگذاری 17 هزار انشعاب در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 500 تومان در مرحله نخست تعریف شد.

وی افزود: 5 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبار از محل اعتبارات استانی، 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات خود شرکت و 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز سهم وزارت نیرو در اجرای این پروژه بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه این 17 هزار واحد بدون کوچکترین افزایش اعتباری به 42 هزار واحد افزایش یافت، تصریح کرد: طی اجرای این پروژه در قالب دو مرحله 5 میلیارد تومان سهم وزارت نیرو و 700 میلیون تومان نیز به صورت جداگانه دریافت شده است.

تخت‌شاهی تصریح کرد: از 5.5 میلیارد تومان سهم استان نیز طی مدت زمان بیش از 3 سال 2 میلیارد تومان تاکنون اختصاص یافته است.

وی از هزینه‌کرد بیش از 15 میلیارد تومان از محل منابع خود شرکت در راستای اجرای این پروژه طی چند سال اخیر خبر داد و بیان کرد: از امکانات موجود در راستای انجام تعهدات استفاده کرده به گونه‌ای که از کل 42 هزار واحد مسکن مهر استان تاکنون 23 هزار واحد انشعاب واگذار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: ‌18 هزار واحد از این تعداد تاکنون وصل شده و در حال حاضر نیز 5 هزار واحد دیگر آماده فروش است.

تخت‌شاهی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و نبود اعتبار شرکت توانسته است به تعهدات خود در خصوص اجرای تاسیسات آب و فاضلاب مسکن مهر در سطح استان عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در خیلی از جاها تاسیسات زیربنایی ایجاد شده اما خبری از واحدها مسکن مهر نیست که این ناشی از عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مجری در این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 11 میلیارد تومان سند آماده پرداخت مسکن مهر داریم، بیان داشت: وجود این مطالبات از سوی پیمانکاران به ما فشار وارد کرده است.

به گفته تخت‌شاهی، سهم یک سوم استان در زمینه زیرساخت‌های خدماتی نیز تاکنون محقق نشده است که باید در این راستا اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی بیان کرد: این شرکت نسبت به طراحی و اجرای شبکه‌های توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب طرح مسکن مهر در سطح شهرهای استان شرایط را برای بهره‌برداری از تاسیسات آب و فاضلاب همزمان با افتتاح طرح مسکن مهر فراهم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام مشکلات مالی و بدهی‌ها هیچ پروژه مسکن مهر که مشکل معارض نداشته در بحث خدمات‌رسانی از سوی شرکت آبفا با مشکل مواجه نشده است.

انتهای پیام/79002/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول