اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تابوی تامین امکانات در سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی باید سه حوزه مهم و حساس تحت اختیارش را اداره کند که از حداقل امکاناتی چون خودروی سالم محروم است.

تابوی تامین امکانات در سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در سطح کلان، امکانات و ابزارهای کار نخستین شرط برای کارایی یک مجموعه است که اگر وجود نداشته باشند به تبع آن اختیار و مسئولیتی نیز متوجه آن مجموعه نخواهد بود.

در سطوح پایین‌تر نیز کمبود برخی امکانات و ابزارهای کار موجب افت شدید کارایی و اثرگذاری یک دستگاه اداری در راستای انجام ماموریت‌ها و وظایفش خواهد بود.

در چند روز گذشته، خبر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو قدیمی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حین ماموریت اداری رئیس و معاونان این سازمان به گچساران، بازتاب بسیاری در رسانه‌های محلی این استان داشت و نگران کننده‌تر از خود این خبر، موضوع فرسودگی و مستهلک بودن خودروهای سازمان صنعت و معدن است.

اگر چه این حادثه که البته تنها حادثه رانندگی؛ به علت فرسودگی خودروهای ادارات در این استان نیست، تلفات جانی نداشته است، ولی یک زنگ خطر جدی برای همه سازمان‌های اداری است.

البته کمبود امکانات در سازمان صنعت، معدن و تجارت که در سه حوزه مهم این استان وظایف سنگین و گسترده‌ای دارد، تنها به کمبود خودرو ختم نمی‌شود و این سازمان در بی‌پولی، فرسودگی امکانات و نبود امکانات رفاهی و سخت‌افزاری، اضافه کار و مسائلی از این دست می‌خواهد در مبارزه با شبکه پیچیده و عظیم دلالی، گران‌فروشی‌ها، تنظیم بازار، کشف و شناسایی معادن، حمایت از صنایع و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موفق باشد؛ موضوعی که با این وضعیت امکانات و اعتبارات عملا انتظار بی‌جایی است.

*سازمان صنعت و معدن و تابویی به نام تامین خودرو و امکانات

باید پرسید که چه موانعی در کار است که به گفته سخنگوی سازمان صنعت و معدن بعد از سال‌ها پیگیری؛ خرید یک یا چند دستگاه خودرو برای این سازمان عریض و طویل میسر نمی‌شود؟!

سازمانی که قادر به تامین امکانات اولیه‌ای چون خودرو نیست چگونه می‌تواند به وظایف کلان، گسترده و حساس خود در سه حوزه مهم صنعت، بازار و معادن موفق عمل کند؟!

وضعیت آشفته بازار در سالیان اخیر، وجود گران‌فروشی‌ها، عرضه خارج از شبکه بسیاری از کالاهای دولتی و همه این‌ها می‌طلبد که این سازمان برای موفقیت در وظایف محوله از حداقل امکاناتی چون خودرو برخوردار باشد چرا که وظایف این سازمان به ویژه در حوزه بازار در کوتاه مدت و حوزه صنایع در دراز مدت از نیازهای مهم مردم و مطالبات آنها است.

کمبود خودرو در کنار فرسودگی و مستهلک بودن خودروهای این سازمان نفس کار و حضور مقتدرانه و به موقع نیروهای نظارتی و کارشناسی این سازمان را گرفته است.

*متولیان صنعت، معدن و تجارت استان قربانی کمبود امکانات هستند

یوسف تازش، سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در همین ارتباط و در گفتگو با خبرنگار فارس خبر تصادف شدید خودروی رئیس این سازمان در ماموریت خود به شهرستان گچساران و همراهی با نماینده ولی فقیه در بازدید از طرح‌های صنعتی را تایید و اظهار کرد: متولیان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد قربانی کمبود امکانات هستند.

وی با اشاره به اینکه ضعف و کمبود امکانات در سازمان بزرگی هم‌چون صنعت، معدن و تجارت که بخش عمده‌ای از وظایف آن با رشد، توسعه و زندگی مردم گره خورده است، عرصه را بر این سازمان تنگ کرده است، ادامه داد: یکی از عوامل مهم برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های یک مجموعه موفق، وجود زیرساخت‌ها، امکانات و شرایط مالی مناسب است که این امر در سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به یک مشکل و چالش تبدیل شده است.

تازش کمبود امکانات در این سازمان را مانعی مهم در توفیق سیاست‌ها و اهداف دانست.

* علت حادثه، مستهلک بودن وسیله نقلیه بوده است

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان به همراه معاونان امور صنایع و همچنین معادن و اکتشافات معدنی در سفر کاری خود به شهرستان گچساران به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان در میانه راه دچار حادثه رانندگی شدند که خوشبختانه این تصادف شدید به خیر گذشت.

وی افزود: مستهلک بودن امکانات نقلیه این سازمان و عدم توجه به این موضوع عامل بروز چنین حادثه‌ای بوده است.

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال‌های زیادی است که پیگیر دریافت خودروی مناسب هستیم ولی تاکنون به علت مشکلات اعتباری موفق به انجام این موضوع نشده‌ایم و تلاش‌های ما راه به جایی نبرده است.

یوسف تازش گفت: با دست خالی و کمبود امکانات نمی‌توان انتظار معجزه داشت و پیشبرد وظایف و اهداف متنوع سازمان‌های صنعت و معدن در تمامی نقاط کشور نیازمند توجه و تزریق امکانات و برآورده کردن حداقل خواسته‌های آنان است.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: انتظار می‌رود مشکلات و کمبودهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه ویژه مسئولان ارشد وزارت قرار گیرد تا شاهد بروز چنین حوادث ناخواسته و ناگواری نباشیم و از طرفی کارکنان این سازمان که وظایف سنگین و حساسی به عهده دارند با امکانات مناسب، رغبت و انگیزه کافی برای انجام اصولی وظایف خود به منظور رضایتمندی مردم داشته باشند.

-----------------------

گزارش از: کریم بنام

----------------------

انتهای پیام/82005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول