اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان:

2 تن چوب قاچاق در دامغان کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از کشف و ضبط 2 تن چوب قاچاق طی دو مرحله بازرسی و کنترل یگان‎های حفاظت منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

2 تن چوب قاچاق در دامغان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، احمدعلی بهاور در حاشیه انجام بازرسی و کنترل یگان‎های حفاظت منابع طبیعی شهرستان دامغان ضمن اشاره به اینکه دو تن چوب قاچاق طی دو مرحله بازرسی کشف و ضبط شده، اظهار داشت: چوب قاچاق کشف شده از نوع درختان سیاه‎تاغ و زرد‎تاغ و دست‎کاشت و طبیعی و به تعداد 150 اصله درخت است.

وی با اشاره به اینکه این میزان چوب قاچاق در مناطق مؤمن‎آباد در شرق و معلمان در جنوب دامغان و با همکاری پاسگاه انتظامی سرکویر و مهمان‎دوست و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از متخلفان کشف و ضبط شد، خاطر نشان کرد: درختان کشف شده از متخلفان عمری 20 ساله داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ارزش ریالی چوب‎های قاچاق کشف شده را 160 میلیون ریال برآورد و تصریح کرد: چهار نفر متهم که نسبت به قطع و حمل آن اقدام کرده بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی در امیرآباد دامغان شدند.

بهاور با اشاره به اینکه به استناد ماده 42 و 48 قانون حفاظت مراتع کشور قطع و حمل هرگونه درخت و چوب جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‎شود، افزود: تبدیل چوب‎های قاچاق به ذغال و انتقال آن به خارج از استان و فروش آن از اهداف و انگیزه‎های متخلفان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه درختان سیاه‎تاغ و زردتاغ دست‎کاشت و طبیعی یکی از درختان و گونه‎های با ارزش کویری بوده که برای جلوگیری از فرسایش خاک و تحلیف دام مورد استفاده قرار می‎گیرد، عنوان کرد: بهترین مکان کاشت درختان سیاه‎تاغ و زردتاغ در مناطق بیابانی در شرق و جنوب دامغان است.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول