اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تمامی عملیات‌های دفاع مقدس بر اساس برآوردهای اطلاعاتی بود

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس ما در جنگ تحمیلی، بر اساس عقلانیت بود،گفت: تمامی حمله‌های ما بر اساس برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی بود.

تمامی عملیات‌های دفاع مقدس بر اساس برآوردهای اطلاعاتی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: لشکر 25 کربلای مازندران کاری بزرگ و حماسه ماندگار در طول تاریخ از خود به جای گذاشت.

وی ادامه داد: اگر امروز مذهب شیعه را داریم به همت علویان این دیار بوده است و در ابتدای تاریخ ایران کار ارزشمند از خود به یادگار گذاشتند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران چهار آینه بلند دارد که از زمین تا آسمان بی‌نهایت ادامه دارد، گفت: این چهار آینه شامل انقلاب اسلامی، ولایت فقیه،دفاع مقدس و شهدا است.

نامی با بیان اینکه حضرت امام راحل فرمودند دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود،تصریح کرد: رهبری می‌فرمایند اگر واقعه عاشورا که در یک نصفه روز انجام شد توانسته 1375 سال تاریخ شیعه را تغذیه کند،دفاع مقدس ما هم که هشت سال طول کشید،این ظرفیت را دارد.

این مسئول با اعلام اینکه امروز کسانی که در جهت فرهنگ مقاومت حرکت می‌کنند،همان کاری را می‌کنند که حضرت زینب در عاشورا کرد،گفت: استراتژی جمهوری اسلامی براساس استراتژی عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی باید نهادینه شود، اظهار داشت: نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه زیر ظلم کسی می‌رویم.

نامی با بیان اینکه از جنگی که به ما تحمیل شد دفاع کردیم، تصریح کرد:‌ دفاع ما بر محور عقلانیت و معنویت بود.

این مسئول با اشاره به اینکه صدام آنچه در توان داشت از استکبار شرق و غرب گرفته تا عوامل داخلی خود و ارتجاع منطقه‌ای را به کار گرفت،افزود: اما معنویت را در برابر خود لحاظ نکرده بود.

وی با بیان اینکه در مقابل او از طرفی امام راحل و و از سوی دیگر مردم گوش به فرمان امام بودند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از حمله به ما،حمله به اسلام و ایدئولوژی اسلام و حمله به انقلاب اسلامی نوپا بود اما تا قبل از انقلاب اسلامی هر کشوری که به ایران حمله کرد بخشی از خاک ایران را تصرف کرد و این نخستین باری بود که دشمنی با ارتجاع منطقه‌ به ایران حمله کرد و نتوانست مشتی از خاک کشور را جدا کند و حتی بخش‌هایی به مساحت کشور هم افزوده شد.

نامی با اشاره به اینکه اگرچه آن روز بنا به دلایل مختلف،آمادگی چنین حمله‌ای را نداشتیم اما مردم ما کاری بزرگ کردند، ادامه داد: کار مردم ما در طول تاریخ بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما در مقابل جنگ تحمیلی،براساس عقلانیت بود،گفت: تمامی حمله‌های ما براساس برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی بود.

نامی در پایان با اشاره به اینکه عبور از رودخانه را در دنیا و در دانشگاه‌هایی که به آموزش امور نظامی می‌پردازند به عنوان عملیات کامل می‌دانند، اظهار داشت: در عملیات بیت‌المقدس سه مرحله عملیات انجام شد که یک بخش از آن عبور از رودخانه بود.

به گزارش فارس، در این مراسم عبدالله ملکی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول