اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

لبیک مجازی به اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین

به منظور پاسداشت سنت حسنه پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) برای نخستین بار یک تیم رسانه‌ای شامل چندین عکاس، مستند ساز و نویسنده این همایش بزرگ را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پوشش می‌دهند.

لبیک مجازی به اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین

به گزارش خبرنگار آیین  و اندیشه خبرگزاری فارس، بار دیگر موسم تجدید بیعت با سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) فرا رسیده است و میلیون‌های انسان عاشق از سراسر کره خاکی برای عرض ادب به پیشگاه مولا و مقتدای خویش راهی سرزمین کرب و بلا می‌شوند و در این میان نجف تا کربلا را تنها با دلی سراسر عشق و شور با پای پیاده طی می‌کنند.

حضور ملیت‌های مختلف در پیاده‌روی اربعین موجب شده است که امسال یک تیم رسانه‌ای با هدف انعکاس مناسب عزاداری اربعین امام حسین(ع) در فضای وب همراه با زائران امام حسین(ع) عازم کربلا شوند تا این رویداد بزرگ خبری را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف مخصوصاً برای مخاطبان خارجی پوشش دهد.

 

بی‌شک این واقعه بزرگ‌ترین تجمع و همایش انسانی در جهان است که با حضور شیعیان دلسوخته شکل می‌گیرد که طبق برخی آمار جمعیت پیاده‌روی در سال 2004 بالغ بر 4 میلیون نفر بوده است که البته با سقوط صدام و از سرگیری دوباره سنت حسنه پیاده‌روی اربعین رو به فزونی نهاده است و استاندار کربلا آمار سال گذشته را 17 میلیون نفر اعلام کرده است، با این وجود شیعیان عراق از مناطق مختلفی نظیر بصره، ناصریه و نعمانیه گاهی حدود 400 کیلومتر را پیاده طی می‌کنند تا به نجف اشرف برسند.

البته از نجف اشرف تا کربلای معلی حدود 80 کیلومتر فاصله است که این مسیر در بازده زمانی سه روز و دو شب طی می‌شود تا در روز اربعین توفیق حضور در قبه حسینی را پیدا کنند تا به این ترتیب حج حسینیان در کربلا، سعی بین صفا و مروه آن‌ها در بین الحرمین و لباس احرام آن‌ها لباس عزای سیدالشهدا است.

 

 

با توجه با اهمیت و گستردگی این مراسم و با وجود همه فعالیت‌های رسانه‌ای در سال‌های اخیر باز هم  هنوز اطلاعات و انعکاس خبری مناسبی از این مراسم در اینترنت حتی به زبان فارسی وجود ندارد.

در حالی که اگر واژه‌های کلیدی مانند شیعه، محرم، عزاداری و ... را به زبان‌های غیر فارسی را در فضای وب جستجو کنید معمولاً به یافته‌هایی مانند قمه‌زنی می‌رسید که چهره زیبایی از جامعه پویای شیعی را به تصویر نمی‌کشد.

به همین منظور امسال برای نخستین بار یک تیم رسانه‌ای شامل چندین عکاس، مستند ساز، نویسنده و ... برای پوشش این مراسم بزرگ و انعکاس آن در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً برای مخاطب غیرایرانی در ایام اربعین عازم کربلا می‌شوند.

 

 

این تیم قرار است تصاویر، ویدئو و گزارش‌هایی از این مراسم را به سرعت در شبکه‌های اجتمای مانند فیس بوک، انیستاگرام، توئیتر، یوتیوب و گوگل پلاس در میان شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی و در شبکه آپارات، کلوب و لنزور در میان شبکه‌های داخلی و همچنین در شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی و خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها ارائه کند.

بر اساس این گزارش،‌ اعضای این تیم با هدف‌گذاری تشکیل پرمخاطب‌ترین صفحات شبکه‌های اجتماعی و به منظور جهانی کردن این حرکت عظیم از همه عزاداران امام حسین(ع) دعوت کرده‌اند، همراه آن‌ها به معرفی سایت و صفحات ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و از بزرگ‌ترین تجمع انسانی دنیا حمایت کنند.

 

 

نشانی سایت و صفحات مرتبط که قرار است همایش بین‌المللی پیاده‌روی اربعین را پوشش دهند شاملArbaeen2013.ir، Arbaeen2013.com، Facebook.com/arbaeen2013، instagram.comarbaeen2013، twitter.com/arbaeen_2013، google.com/+arbaeen2013 است، بنابراین هر لایک یک عاشق حسینی می‌تواند گامی در جهت تحقق جهانی کردن این رویداد بزرگ عالم باشد.

 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول