اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان:

مصرف مواد مخدر اساس و ریشه همه جرائم و بزهکاری‌ها در جامعه است

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: مصرف مواد مخدر اساس و ریشه همه جرائم و بزهکاری‌ها در جامعه است.

مصرف مواد مخدر اساس و ریشه همه جرائم و بزهکاری‌ها در جامعه است

‌به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی محمودی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با حضور جوانان و معتمدین محله کوی علی‌آباد، هیئت مدیره موسسه خیریه باب الحوائج (ع) و رئیس مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی و رئیس آموزش همگانی معاونت اجتماعی برگزار شد، گفت: مصرف مواد مخدر اساس و ریشه همه جرائم و بزهکاری‌ها در جامعه است که باید همه اقشار جامعه به خصوص اقشار آسیب‌پذیر مواظب باشند.

وی اظهار داشت: مهمترین دلیل برای کشاندن افراد به این سو فشار دوستان، رفع مشکلات روانی، اختلاف خانوادگی و کسب لذت است که باید برای پیشگیری توجه به مسایل مذهبی و دینی را سرلوحه کار قرار داد. محمودی با بیان اینکه در خانواده‌هایی که خود و فرزندان اهل عبادت باشند، چنین ناهنجاری‌ها کمتر به وجود می‌آید، گفت: کانون خانواده مهمترین رکن در جامعه برای شکل‌گیری و یا عدم شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه خانواده یک تشکل اعتباری و قراردادی نیست، اظهار داشت: خانواده ترکیبی از فطرت زن و مرد است که آثار و توابعی را به وجود می‌آورد که می‌تواند بستر بسیاری از تحولات در جامعه باشد.

محمودی  افزود: اداره کردن خانواده براساس قانون موجب آسیب‌پذیری آن می‌شود و این مشکل در چرخه خانواده غربی که کارکرد سنتی خود را  به زندگی مدرن داده، موجب شده تا عواطف ضعیف و کم رنگ شود و افراد خانواده نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت شوند.

در ادامه رئیس مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی لرستان شناخت آسیب‌ها را اولین قدم برای یافتن راه‌حلی برای کاهش آنها برشمرد و افزود: با هم‌فکری و همراهی شما می‌توان اقدامات موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

حسین دارایی در تعریف آسیب‌های جامعه گفت: رفتار یا عملی را که ساختار اصلی جامعه آن را تخلف بداند، آسیب اجتماعی به حساب می‌آید که علت آن ایجاد خلل در روابط فردی، اجتماعی، دینی و اخلاقی است.

وی افزود: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در طول تاریخ بشری وجود داشته و با پیچیده شدن روابط اجتماعی و تکنولوژی‌های جدید ساختارهای اجتماعی تغییر کرده است.

رئیس مرکزمشاوره آرامش نیروی انتظامی لرستان با بیان اینکه مسائل اجتماعی با ارزش‌های اجتماعی سرو کار دارند، خاطر نشان کرد: هرچه مسائل اجتماعی بیشتر گسترش یابند و این گسترش در جهت خلاف ارزش‌های اجتماعی باشند، شاهد از هم گسیختگی اجتماعی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه از خصوصیات اصلی مسائل اجتماعی قابل کنترل بودن آن است، گفت: کم شدن نظارت و کنترل باعث بروز بیشتر مسایل و مشکلات  اجتماعی می‌شود.

در ادامه رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه باب الحوائج (ع) خرم‌آباد به معرفی محله کوی علی‌آباد پرداخت وگفت: متاسفانه محله کوی علی‌آباد ازدیدگاه مردم ومسئولان جایگاه مناسبی ندارد که این نوع نگاه به این محله اشتباه است که امیدواریم این نوع نگاه‌ها تغییر یافته و به فکر خدمت‌رسانی به اهالی این محله باشند.

رسول پاکدل خاطرنشان کرد: در این محله جوانان بااستعدادی زندگی می‌کنند و به علت کمبود امکانات نتوانسته‌اند، این نوع استعدادها را شکوفا کنند.

وی از جوانان قهرمان کشوری در این محله نام برد وگفت: برخی از مدیران کل، مسئولان و هنرمندان ساکن این محله بوده‌اند وشهدا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب کرده‌اند.

پاکدل افزود: خوشبختانه درحال حاضر هیچ‌گونه مواد مخدر و مشروبات الکلی در این محله پیدا نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه باب الحوائج (ع) خرم‌آباد گفت: آمارسرقت دراین محله نسبت به بعضی از محلات شهری بسیار پایین است.

وی اظهارداشت: به خاطر چند خانه مسکونی متعلق به معتادان در این منطقه معتادان غیربومی مواد را در محله‌هایی دیگر تهیه نموده و برای مصرف مواد دراین محله تردد می‌کنند که هیچ‌گونه برخوردی با این افراد نمی‌شود و اگر اهالی محله دخالت بعدا دچار مشکل می‌شوند.

پاکدل افزود: بیکاری جوانان وسرپرستان خانواده مشکلی بزرگی است که خانواده‌ها با آن سرو کار دارند و ریشه در آسیب‌ها دارد.

وی اظهارداشت: اگر نیروی‌های بام شهر را که در این محله است، از محله علی‌آباد به کارگیری می‌کردند، خدمت بزرگی به این محله می‌شد.

  پاکدل گفت: موضوع کاهش آسیب‌ها بدون همکاری کامل و برنامه‌ریزی شده دستگاه‌ها و هماهنگی و همسویی تلاش‌های آن‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه برخی آسیب‌ها مانند اعتیاد با تلاش مافیای موادمخدر، به سرعت در حال افزایش است، گفت: باید مسئولیت پذیری عمومی در خصوص آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد و همه در مقابل این معضلات احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/2304/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول