اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار فارس خبر داد

بررسی مشکل واگن‌های قطار شهری شیراز با حضور معاون وزیر کشور

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار فارس گفت: مشکلات واگن‌های قطار شهری شیراز با حضور معاون وزیر کشور بررسی شد.

بررسی مشکل واگن‌های قطار شهری شیراز با حضور معاون وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی عصر امروز در حاشیه سفر معاون عمرانی وزیر کشور به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موانع ترخیص واگن‌های قطار شهری شیراز در سفر معاون عمرانی وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار فارس ابراز داشت: مباحث مربوط به تفاوت نرخ ارز و دریافت ارز مرجع برای ترخیص واگن‌های قطار شهری شیراز در این سفر مطرح شد که توسط معاون وزیر کشور از طریق بانک مرکزی پیگیری می‌شود.

وی متذکر شد: قرار شد توسط معاون وزیر مسائل پیگیری تا مشکلات قطار شهری شیراز رفع شود. 

اردکانی ادامه داد: در صورت حل مشکل واگن‌ها و با توجه به اینکه دو ماه زمان برای آزمایش واگن‌ها نیاز است می‌توان امیدوار بود تا پایان سال قطار شهری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در این سفر همچنین مباحث مربوط به 360 هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی شهر شیراز بررسی شد.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: طبق توافق نامه ای که هشت ماه پیش توسط وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته مقرر شده است قوانین میراثی در این بافت تعدیل یابد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به شورای عالی شهرسازی و معماری رفته که با توجه به حضور معاون عمرانی وزارت کشور در این شورا دغدغه‌های این استان به وی منتقل شد.

اردکانی ادامه داد: در این سفر معاون وزیر کشور از پروژه سد تنگ سرخ بازدید کرد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه سد تنگ سرخ برای مردم شیراز تصریح کرد: این پروژه به شکل مشارکتی توسط وزارت کشور، وزارت نیرو و شهرداری شیراز در حال انجام است که معاون وزیر از آن بازدید کرد.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: بازدید از پروژه نیکان نیز از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر کشور به شیراز بوده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت طرح ترافیک شهر شیراز ابراز داشت: تاییدیه اجرای طرح محدوده ترافیکی در شیراز توسط وزارت کشور ابلاغ شده است و در جلسه نهایی که چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود تاریخ اجرای این طرح اعلام خواهد شد. ‌

به گزارش فارس، هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراه هیئت همراه امروز از پروژه‌های عمرانی شهر شیراز بازدید کرد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول