اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خواستار شد

اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش کشاورزی کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: مسئولان استانی در اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش کشاورزی کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح برق روستای ده‌جوری این شهرستان اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده است باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا در زمینه احیای کشاورزی و گسترش مرغداری‌ها و دامداری‌ها در روستا گام برداریم.

وی ادامه داد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی امکاناتی نظیر آب‌رسانی، برق‌رسانی، انتقال تلفن، جاده‌سازی و گازرسانی در روستاها را شاهد هستیم که این خود زمینه را برای بازگشت روستائیان به زادگاه خود فراهم کرده است.

متقی اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب این امکانات در اختیار گروه خاصی قرار داشت و عامه مردم به ویژه در روستاها از این امکانات بی‌بهره بودند و این خود زمینه را برای مهاجرت مردم روستاها به شهرها فراهم کرد.

فرماندار کوهبنان تأکید کرد: در شهرستان کوهبنان تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند و تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که حتی به روستاهای چند خانوار هم برق‌رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای افزاد و ده‌خواجه از توابع بخش مرکزی در حال اجرا است که در آینده نزدیک این مهم اجرایی و در زمینه گازرسانی به روستاهای شمالی شهرستان و دهستان ده‌علی نیز اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم با اختصاص بودجه شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

متقی گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی در بسیاری از روستاهای کوهبنان آب چشمه‌ها و قنات‌ها بسیار کم شده و یا به صورت کلی خشک شده‌اند، لذا کشاورزی کوهبنان رنگ و بوی خود را عوض کرده و مردم روستاها بیشتر به کاشت زعفران، زیره سبز و گیاهان دارویی روی آورده‌اند.

وی از مسئولان کشاورزی استان درخواست کرد در اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان کوهبنان نگاه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا با توجه به کوهستانی بودن و هوای مساعد، این شهرستان استعداد تولید گوشت قرمز و سفید را دارد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول