اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

لایروبی اروندرود باعث جذب سرمایه‌گذار و توسعه بندر خرمشهر می‌شود

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی اروندرود باعث ورود کشتی‌های سنگین، جذب سرمایه‌گذار و توسعه بندر خرمشهر می‌شود.

لایروبی اروندرود باعث جذب سرمایه‌گذار و توسعه بندر خرمشهر می‌شود

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر از توافق ایران و عراق برای لایروبی اروندرود خبر داد و اظهار داشت: این اقدام آرزوی دیرینه مردم این منطقه بوده که با حضور نخست وزیر عراق در خاک کشورمان طبق قول و مساعدت قبلی که داده به زودی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با لایروبی اروند امکان تردد شناورهای بیشتری از سوی کشور به ویژه در بنادر آبادان و خرمشهر صورت می‌گیرد و تجارت و اقتصاد رونق مضاعفی می‌یابد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: ورود کشتی‌های سنگین، جذب سرمایه‌گذار و توسعه بندر خرمشهر از مزیت‌های لایروبی این آبراه است که امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

این مسئول در ادامه برداشت خاکریز حاشیه آبراه اروند و رفع ممنوعیت مسائل امنیتی در منطقه مینوشهر را از دیگر مطالبات مردم منطقه دانست و عنوان کرد: رفع این ممنوعیت، کشاورزی و صیادی مردم بومی را زنده می‌کند.

سامری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان باید رویه را هر چه زودتر به سرانجام برسانند.

وی دیگر مطالبه مردم خرمشهر را درخواست 30 درصدی معافیت گمرکی دانست و اذعان داشت: رغبت تجار برای صادرات کالاهای خود از طریق بندر خرمشهر در صورت محقق شدن این معافیت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/72001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول