اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیاز به تقویت دارد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به 60 نفر از نمایندگان با امضای نامه‎ای تذکر کتبی را به آقای رئیس جمهور داده‌ایم که نیاز است در ادامه کار تیم مذاکره‌کننده از نظر فنی و حقوقی تقویت شود.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیاز به تقویت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدعلی طاهری دوشنبه شب در همایش ولایت و بصیرت در گرگان اظهار داشت: در خصوص موضوع مذاکرات هسته‎ای به این شکل نیست که برد بزرگی را کسب کرده باشیم و یا شکست سنگینی خورده باشیم.

وی متذکر شد: هیچگاه نباید ما این عبارت جام زهر را به کار ببریم چون یکبار در تاریخ انقلاب این عبارت به کار برده شده و تنها کسی که این عبارت را به کار برد شخص حضرت امام (ره) بود؛ چه کسی جسارت داشت بگوید که قبول قطعنامه جام زهری بود که به امام داده شد و امام خودشان این نکته را فرمودند.

طاهری گفت: آیا حضرت آقا امروز نمی‎توانند خودشان این جمله را بفرمایند که افراد دیگر بخواهند این حرف را بزنند و از رهبرشان جلوتر حرکت کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ رهبری در خصوص نامه‎ روحانی به ایشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور به مسائل کلی این مذاکرات اشاره کرد رهبری در پاسخ فرمودند که آنچه نوشته‎اید جای تقدیر دارد و رهبری در خصوص کل و جزئیات این موضوع قضاوتی نکردند.

طاهری افزود: اما قبل از این توافق و هم در این پیام حضرت آقا تشکر از تیم مذاکره‌کننده مشخص است و همه نیز باید از کسانی که در این مذاکره تلاش کردند تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: این مذاکرات کار آسانی نیست زیرا یک جنگ سرد است.

توانمندی فنی و حقوقی تیم مذاکره‌کننده نیاز به تقویت دارد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک نگرانی در خصوص توانمندی فنی و حقوقی تیم مذاکره‌کننده داریم و نگران هستیم در این دو حوزه ضعیف باشند.

طاهری تاکید کرد: خبرنگارانی که در حاشیه این مذاکرات حضور داشتند می‎گفتند که تیم مذاکره‌کننده آمریکا دائم وارد جلسه می‎شدند و بیرون می‎آمدند و زمانی که از جلسه خارج می‎شدند چند تیم تخصصی به آنها مشورت می‎دادند که چه کاری را انجام دهند.

وی متذکر شد: اما تیم ما چند نفری بودند که دائم در حال بحث و مذاکره با این تیم‎های قدرتمند بودند و نیاز است این تیم از نظر تخصصی و فنی تقویت شود.

طاهری ادامه داد: در این راه نزدیک به 60 نفر از نمایندگان با امضای نامه‎ای تذکر کتبی را به آقای رئیس جمهور داده‎ایم که نیاز است در ادامه کار این تیم از نظر فنی و حقوقی تقویت شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجلاس سالانه روسای جمهور در سازمان ملل گفت: در این مراسم آقای اوباما صحبت‎هایی را ارائه کرد که پس از این صحبت‎ها برخی از جریانات در داخل کشور ذوق‎زده شدند که رئیس جمهور آمریکا گفته است که ما حق غنی‎سازی و بهره‎مندی از انرژی هسته‎ای را برای ایران محترم می‎دانیم.

طاهری اضافه کرد: اما دو روز بعد گفتند اوباما این را نگفته و گفته است که ایران می‎تواند از انرژی هسته‎ای استفاده کند و خودش نباید این فناوری را داشته باشد و باید از دیگران بگیرد و استفاده کند.

وی متذکر شد: این حرف حساب شده بوده زیرا می‎خواسته حرفی زده باشد که هم روی خوشی را نشان داده باشد و هم حق ایران را ندهد.

طاهری تاکید کرد: این نمونه‎ای از اهمیت مذاکرات است و باید در خصوص تمام کلمات بیان شده در مذاکرات تفکر و دقت شود.

برای قضاوت در خصوص مذاکرات زود است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص قضاوت درباره نتیجه مذاکرات اظهار داشت: قضاوت در خصوص مذاکرات زود است ولی این به این معنی نیست که نباید نقد شود.

طاهری ادامه داد: نقد نباید به صورتی باشد که فضای کشور را مایوس‎‎کننده نشان بدهیم و نقد و مراقبت به‎ویژه باید در مرحله آخر با دقت انجام شود.

وی گفت: حرف‎هایی که نظام سلطه و کشور آمریکا پس از مذاکرات زده‎اند همانند گذشته با روحیه نامردی و استکباری است.

طاهری متذکر شد: با توجه به اینکه هنوز زمان اجرای نتایج مذاکرات فرا نرسیده، بهتر است که کمی صبر داشته باشیم تا در روزهای آینده اجرا شود و پس از آن قضاوت کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی با شناختی که از مجلس شورای اسلامی وجود دارد در مسئله‎ای مثل مسئله هسته‎ای و غنی‌سازی کوتاه نخواهد آمد و محکم ایستاده است.

انتهای پیام/83004/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول