اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز:

شناسایی ظرفیت‌های اشتغال زنان در البرز در دستور کار قرار می‌گیرد

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر در زمینه اشتغال به زنان سرپرست خانوار شناسایی ظرفیت‌های اشتغال زنان در این حوزه در دستور کار قرار می‌گیرد.

شناسایی ظرفیت‌های اشتغال زنان در البرز در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد مظفری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال اظهار داشت: توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات معیشتی و درآمدی این قشر تنها با ایجاد اشتغال برای آنان انجام می‌شود لذا باید راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال این قشر را مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای تحقق اهداف مورد نظر فعالیت شرکت‌های تعاونی است، گفت: فعالیت شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان دارد.

مظفری با تأکید بر اینکه باید بسترهای بروز و ظهور استعدادها و قابلیت‌های این قشر از جامعه را بیش از پیش فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است تا بدون هر نوع منفعت طلبی، مصالح و توجه به منافع زنان این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: وام‌های بانکی هرگز نمی‌توانند مشکلات این قشر را مرتفع کنند چراکه پیچ و خم‌های اداری بانک و ارائه تضمین برای دریافت وام برای این قشر از جامعه بسیار سخت است لذا لازم است تا با شناسایی و کشف استعداد آنان، علاوه بر رونق اقتصادی زمینه‌های لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طی سخنانی با بیان اینکه در حوزه اشتغال خانگی و براساس آمار موجود بیشترین متقاضیان بانوان هستند، گفت: بر اساس آمار موجود 80 درصد متقاضیان مشاغل خانگی در استان البرز را بانوان تشکیل می‌دهند.

علی ایمانی ادامه داد: در این راستا هم اکنون 12 هزار و 658 متقاضی خانم در مشاغل خانگی داریم که این تعداد متقاضی برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما محدودیتی در پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی نداریم، افزود: تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات بیشتر بتوانیم در مسیر اشتغالزایی برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست گام برداریم.

انتهای پیام/2302/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول