اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

مقاومت ایران در برابر دشمنان برگرفته از مکتب عاشورا است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر هجوم همه‌جانبه دشمنان ایستادگی می‌کند به دلیل تمسک ایرانیان به مکتب امام حسین (ع) و عاشورا است.

مقاومت ایران در برابر دشمنان برگرفته از مکتب عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقه دانشجویی عکس عاشورایی و افتتاح نمایشگاه عکس عاشورایی که در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به صبغه مردم اردبیل در عشق‌ورزی به ساحت سید‌الشهدا (ع) بنده در دوران مسئولیت استانداری پیشنهاد تاسیس دانشگاه سید‌الشهدا (ع) را دادم تا مجموعه فاخر عشق‌ورزی به ساحت سید‌الشهدا (ع) و آداب و رسوم مرتبط در این زمینه در این مرکز دانشگاهی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد‌: باید به سرعت و شتاب سعی کنیم تا بهره‌برداری کم و اندک از ظرفیت ارزشی و اخلاقی ائمه اطهار برطرف شده و در کنار آن در دانشگاه‌های کشور کرسی‌های اخلاق و معرفت‌شناسی حضرت عباس (ع) با هدف انتقال پیام راستین کربلا دایر شود.

این مسئول تصریح کرد: ما هر چه داریم از مکتب امام حسین (ع) است که متاسفانه کرسی تخصصی شناخت بزرگان کربلا وجود ندارد و این ضعفی برای ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر هجوم همه‌جانبه دشمنان ایستادگی می‌کند به خاطر تمسک به مکتب امام حسین (ع) و عاشورا است.

حقیقت‌‌پور تصریح کرد: امروز اگر در دنیا مکتب شیعه به عنوان مکتب آزادگی و عدالت‌خواهی عرض اندام می‌کند به خاطر تکیه بر اندیشه حسین‌ بن علی(ع) است و امروزه به واسطه شعارهای امام حسین (ع) است که ما در مقابل شعارهای امریکا ایستاده‌ایم زیرا که امام حسین (ع) به ما یاد داده است با ظالمان بیعت نکنیم.

وی گفت‌: دشمن هم متوجه همین شده است تا وقتی اندیشه امام حسین(ع) حرف اول را در این کشور می‌زند نمی‌تواند این مردم را شکست دهد.

این نماینده مجلس ابراز داشت: هم اینکه دشمن تلاش می‌کند که در زوایای مختلف آموزه‌های این مکتب را انحراف بدهد اما ما به اصالت و حقانیت این مکتب بیشتر پی می‌بریم.

وی عنوان کرد: ساعت‌ها در محرم امسال رسانه‌های وهابیت و غرب یک سوژه اشتباه عزاداری‌های محرم را برجسته کرده و بر علیه ما استفاده کرده‌اند که این مورد مربوط به مراسم عزاداری در مناطق لرنشین به نام گل‌مالی بود که خود را گلی می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند.

حقیقت‌پور افزود: در ایام محرم تلویزیون‌های بیگانه چندین ساعت این مراسم را به عنوان توحش شیعه نشان دادند که بنده نیز در مجلس به نمایندگان لرستان تذکر دادم که ما باید بتوانیم عمق نفوذ اتفاقات این چنینی را پیش‌بینی کنیم.

وی عنوان کرد: ما اگر هوشیار نباشیم دشمن موفق خواهد شد ارزش‌های والای عاشورا و عزاداری برای امام حسین (ع) را به انحراف بکشد و با عزاداری‌های نادرست ما موجب انزوای این مکتب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود یادآور شد: مکتب امام حسین (ع) در اردبیل نمود و نشان برجسته‌ای دارد که امیدواریم اردبیل به عنوان دار‌الارشاد و مهد تشیع بتواند در جامعه شیعه در کل جهان تاثیر‌گذاری بیشتری داشته باشد چرا که اگر قرار است در تاریخ جاودانه باشیم راهی به جز تمسک به مکتب عاشورا و امام حسین (ع) برای ما میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول