اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان شهرک‌های صنعتی ایران مطرح کرد

اختصاص 92 درصد از اشتغال بخش صنعت به شهرک‌های صنعتی

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 92 درصد از اشتغال بخش صنعت به شهرک‌های صنعتی اختصاص دارد.

اختصاص 92 درصد از اشتغال بخش صنعت به شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فرشاد مقیمی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، اظهار کرد: بخش مهمی از رونق اقتصادی به موضوع تولید مربوط شده که دولت تدبیر به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه این موضوع اهمیت و حساسیت شرکت شهرک‌های صنعتی را نسبت به رسیدن به برنامه‌های اقتصادی بیشتر کرده است، افزود: با توجه به سیاست‌های اصل 44 که توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده وظیفه داریم که بخش خصوصی را تقویت نموده و دولت عهده‌دار مسئولیت‌های حاکمیتی شود.

مقیمی تصریح کرد: این نگاه در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران وجود داشته و به آن تاکید خاصی می‌شود.

وی به اصلاح پاره‌ای از سیاست‌های اصل 44 توسط مجلس اشاره کرد و گفت: با نهایی شدن این اصلاحات و رفع بندهایی از آن مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را در قبال این اصل دو چندان می‌کند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تشکیل کارگروه‌هایی در این زمینه ضرورت داشته تا سیاست‌های اصل 44 در شهرک‌های صنعتی بیشتر تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی، یک سازمان توسعه‌ای است، افزود: حمایت‌های مالی، برندسازی، توسعه صادرات از جمله فعالیت‌های شهرک‌ها برای تقویت و حمایت از بخش تولید به شمار می‌رود.

مقیمی به اهمیت اعتمادسازی بین صنعتگران و دولت اشاره کرد و گفت: این مهم باعث توسعه سرمایه‌گذاری و رفع دغدغه‌های صنعتگران و بخش تولید می‌شود.

* اختصاص 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به صنعتگران

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: ما در بودجه 93 پیش‌بینی کردیم که 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها برای نوسازی صنعتی، سرمایه در گردش اختصاص یابد.

وی گفت: ارائه تخفیف‌هایی به صنعتگران در شهرک‌های صنعتی از اقدامات شهرک‌ها به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری صنعتی است.

* توقف توسعه شهرک‌های صنعتی

مقیمی با تاکید بر اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی ایران قصد توسعه کمی شهرک‌ها را ندارد، گفت: بیشتر به دنبال ارتقای سطح خدمات در شهرک‌ها هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری خراسان شمالی در بخش صنایع کوچک اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ در استان، دسترسی به بازارهای آسیای میانه و همچنین همجواری با استان‌های صنعتی از ویژگی‌های این استان بوده که بایستی مغتنم شمرده شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین پیش‌بینی 36 میلیارد ریال اعتبار برای شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی را برای امسال برشمرد و گفت: تاکنون 9 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته که از مسئولان استان انتظار می‌رود درصد تخصیص‌های شهرک‌های صنعتی استان را به 95 درصد ارتقا دهند.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول