اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موفقیتی دیگر برای شمشیربازی اردبیل رقم خورد

دو شمشیرباز اردبیلی در جمع برترین‌های جوانان جهان

با برگزاری مسابقات شمشیربازی جهانی کلاس A جوانان در تهران دو اردبیلی در جمع هشت نفر برتر جهانی مسابقات تهران قرار گرفتند.

دو شمشیرباز اردبیلی در جمع برترین‌های جوانان جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مسابقات و در مراسمی که عصر امروز در استقبال از این مدال‌آوران برگزار شد، رضوان پناهی و امیررضا کنعانی شمشیربازان شایسته اردبیلی تا جمع هشت بازیکن برتر مسابقات جهانی تهران صعود کرده و افتخاری دیگر برای این استان به دست آوردند.

مسابقات جهانی کلاس A جوانان که از روزهای گذشته در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شیرودی تهران با حضور 15 کشور جهان آغاز شده در روز اول در اسلحه اپه پیگیری شد و سه اپه‌ایست اردبیلی به نام‌های امیررضا کنعانی، امید فعال قیومی و محمدرضا وثوقی به مصاف حریفان رفتند که هر سه با شایستگی از گروه‌های خود به مرحله حذفی رسیدند.

در این مرحله وثوقی با شکست برابر حریفی از عراق از دور مسابقات حذف شد. امید فعالی قیومی که با شایستگی تا جمع 16 بازیکن برتر مسابقات صعود کرده بود با شکست 15 بر 13 برابر هموطن خود محمد شجاعی از دور مسابقات حذف شد اما امیررضا کنعانی با حضور قدرتمند خود تا مرحله هشت بازیکن برتر مسابقات صعود کرد که در این مرحله برابر حریف عراقی خود با نتیجه 15 بر 13 شکست خورد و نهایتاً در رده ششم مسابقات جهانی تهران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در اسلحه سابر که در همین سالن پیگیری شد، سه سابریست از استان اردبیل در قالب تیم ملی کشورمان حضور داشتند که هادی نعیمی قهرمان نوجوانان کشورمان در سال‌جاری به جهت مصدومیت از ناحیه زانو در دور گروهی حذف شد.

آرمین نوری نایب قهرمان جوانان کشور در مرحله ورود به 16 نفر برابر حریف ایرانی خود شکست خورد و حذف شد، اما رضوان پناهی دارنده عنوان سوم جوانان کشورمان در سال‌جاری با درخشش در دورهای گروهی و حذفی، در مرحله ورود به هشت حریف خود از جمهوری آذربایجان را شکست داد و به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات راه یافت که در این مرحله با قبول شکست 15 بر 10 برابر حریف قزاقستانی نهایتاً در رده پنجم مسابقات قرار گرفت.

شمشیربازی اردبیل در این مسابقات صاحب شش بازیکن در قالب تیم‌های ملی اپه و سابر جوانان کشورمان بود که به این ترتیب بالاترین آمار ملی‌پوش در جمع استان‌های کشور را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول